Tipy linkbuildingových aktivít
Alebo ako zháňať kvalitné linky pre váš web
Budovanie spätných odkazov je ťažiskovou SEO aktivitou. Patrí do kategórie Off-page SEO aktivít. Má za účel zlepšenie pozícií vášho webu vo výsledkoch vyhľadávania Google. Čo prispeje k zvýšeniu organickej návštevnosti a konverzií. No ako zháňať tie naozaj kvalitné spätné odkazy?
Čo je to linkbuilding a ako by mal vyzerať ten kvalitný?
Linkbuilding je proces získavania hypertextových odkazov z iných webov na ten váš. Vedeli ste, že prevažná väčšina stránok je navštevovaná prostredníctvom odkazov? Preto sú spätné odkazy naďalej primárnym faktorom v algoritme vyhľadávača Google. Je však dôležité, akou cestou ku nim prichádzate. Ak odkazy získavate ľahko a lacno, s minimálnou námahou, pravdepodobne nestoja za veľa. Počítajte len s krátkodobým efektom, v horšom prípade žiadnym alebo negatívnym. Zabudnite teda na katalógy a pochybné portály, ktoré už dlho nik nenavštívil.
Pravidlá kvalitného linkbuildingu
- Snažte sa vyvážiť pomer kvalita verzus kvantita – medzi silnými odkazmi z autoritatívnych webov a slabšími, jednoduchšie získanými odkazmi z článkov, blogov, fór, spriaznených firiem.
- Pri SEO linkbuildingu by ste nemali mať príliš veľký počet odkazov z jednej domény.
- Odkazy by mali byť relevantné, čo sa týka témy a obsahu.
- Umiestňujte odkazy v jadre obsahu, nie niekde v pätičke alebo v záľahe ďalších odkazov.
- Spätné odkazy musia pribúdať postupne, pravidelne, ich množstvo má narastať rovnomerne s časom. Linkbuildingové aktivity by nemali byť rýchle, rapídne a jednorazové.
Typy linkbuildingových aktivít
1. Linkbait
Ide v podstate o tvorenie akýchsi „návnad” na užívateľov. Linkbait sa často považuje za jediný relevantný spôsob budovania spätných odkazov. V podstate tvoríte obsah za účelom získania linkov na iných weboch.
2. Guest posting
Využite známosti s editormi portálov či blogermi a vytvorte článok či blog, ktorý využijú obe strany. Daný portál vám schváli tému, ktorá bude preň obsahovo prínosná a vy do textu vložíte určitý počet spätných odkazov podľa dohody.
3. PR články a tlačové správy
Vytvorte si publikačný plán a na pravidelnej báze uverejňujte články na externých portáloch. Dajte si záležať na tom, aby boli tematicky relevantné, aktuálne a v rámci finančných možností autoritatívne.
4. Skyscraper
Pripravte článok alebo príspevok s omnoho lepšími a kvalitnejšími informáciami než má akýkoľvek váš výtvor. Porazte ním i konkurenciu. Základom je vytvoriť taký zdroj vyhľadávaných dopytov na danú tému, ktorá vás dostane v Google na vrchol. Premyslite si, kam v tomto článku budete ďalej linkovať a vyťažte z techniky „skyscraper” maximum.
4. Oprava pokazených odkazov (broken linkbuilding)
Základom je kontaktovanie webmastera daného webu s konkrétnou požiadavkou. Či už ide o sfunkčnenie pokazeného linku, alebo zmenu prelinkovania na inú podstránku, prípadne doplnenie alt tagov, takýmto spôsobom sa viete dostať ku webom, s ktorými ste kedysi spolupracovali a získať „SEO šťavu” nanovo.
5. Priamy nákup spätných odkazov
Spravte si databázu mediálnych domov s ich cenníkmi pre konkrétne portály. A dohodnite si s nimi nákup spätných odkazov. Vyberte si z jedného mediálneho domu niekoľko stránok, prípadne využite vašich viacero webov a dohodnite sa na výhodnejších balíčkoch.
Ďalšie techniky linkbuildingu
- tvorba infografiky,
- budovanie brandových zmienok,
- partnerstvá s firmami a médiami,
- odborné vyjadrenie a komentáre v médiách,
- podpora neziskových organizácií, dobrovoľníckych a športových klubov.
Radi by ste sa pustili do linkbuildingových aktivít aj vy, len nie ste si istí, ako začať? Poradíme vám. Využite našu konzultáciu zdarma a spoločne naštartujeme váš online biznis tým správnym smerom.