DoFollow a NoFollow odkazy

seoanalyzy 27. júla 2022 0 Komentáre

Dôležitý rozdiel, ktorý si treba všímať pri SEO optimalizácii web stránok

Pri budovaní odkazového portfólia si mnohí zabúdajú všímať jeden dôležitý faktor. Ide o rozdiel medzi DoFollow a Nofollow linkom. V čom spočíva a ktorý typ odkazu je ten prínosnejší pre vašu SEO stratégiu?

Rozdiel medzi DoFollow a Nofollow odkazom

Pravdepodobne ste sa už stretli s týmito pomenovaniami a možno ich „hádžete do jedného vreca.” Veď link ako link. Omyl. Mali by ste o nich niečo vedieť. Inak celá vaša námaha pri SEO optimalizácii web stránok môže vyjsť nazmar. Rozdiel medzi Dofollow a NoFollow odkazom odhalíte v kóde HTML. Čo tieto značky konkrétne znamenajú, si vysvetlíme v texte nižšie.

 

DoFollow odkaz

Čo je to za odkaz?

Práve tieto odkazy Google započítava do hodnotenia stránky. Značka „Dofollow” umožňuje vyhľadávaču daný odkaz sledovať, priniesť prepojenie medzi webovými stránkami, preniesť časť „link juice”. Čiže v skratke inštruuje vyhľadávač, aby sledoval cestu odkazu na danú stránku a posilnil jeho PageRank. Vyhľadávač tak vďaka „Dofollow” odkazom objaví aj ďalšie vaše stránky, blogy, príspevky, čo má pozitívny dopad na vašu autoritu. 

 

Na čo primárne slúži DoFollow odkaz?

Vyhľadávač práve takémuto odkazu prikladá váhu a tvorí primárnu zložku linkbuildingovej stratégie. Čím viac relevantných DoFollow odkazov z hodnotných stránok budete mať, tým vyšší bude váš PageRank. Google vás odmení stúpajúcimi mesačnými číslami i pozíciami.

 

NoFollow odkaz

Čo je to za odkaz?

Značka „NoFollow” inštruuje vyhľadávače, aby ignorovali takto označený odkaz a nezapočítavali ho do hodnotenia stránky. Namiesto toho sa ich cesta vracia späť ku zdroju bez odovzdania „link juice”. Takže neovplyvňuje hodnotenie PageRanku. 

Vedeli ste, že existuje už od roku 2005 a pôvodne slúžil na boj proti webovému spamu? V dnešnej dobe sa značka „NoFollow” používa väčšinou na odkazy, od ktorých sa web chce dištancovať. Môžete sa však stretnúť aj s praktikami, kedy jednoducho stránky, u ktorých si odkazy dohodnete, nechcú odovzdávať „link juice” a spoliehajú sa na vašu nevedomosť.

 

Na čo je vlastne dobrý NoFollow odkaz?

NoFollow odkaz vám síce nezvýši PageRank, avšak nemusí byť pre váš linkbuildingový profil len nevyhnutne zlý. Prečo? Stále môže na vaše stránky pritiahnuť návštevnosť, z ktorej je šanca získať nových zákazníkov a konverzie. Takže, ak už ste nejaké takéto typy odkazov vo vašom linkbuildingovom profile objavili a nedajú sa zmeniť na „DoFollow”, nevešajte hlavu. 

 

Máte nejaké ďalšie otázky v oblasti linkbuildingu alebo potrebujete celkovo pomoc pri SEO optimalizácii web stránok? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Využite možnosť konzultácie zdarma. Nasmerujeme vás a dohodneme sa na konkrétnom riešení.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *