Kvalitný linkbuilding krok za krokom

seoanalyzy 16. mája 2022 0 Komentáre

Alebo ako na spätné odkazy, aby vás posunuli v hodnoteniach Google

Ako si vybudovať odkazové portfólio tak, aby vám pomohlo v očiach Google vyrásť? Čo je to linkbuilding viete. No viete aj, z akých krokov by mal pozostávať ten naozaj kvalitný? Poradíme vám, čím sa riadiť a priblížime i niekoľko linkbuildingových techník.

 

 

Úloha spätných odkazov

Spätné odkazy patria medzi tri hlavné faktory, určujúce pozíciu webu vo vyhľadávači Google. Okrem nich sem ešte zaraďujeme obsah a RankBrain (komponent algoritmu Googlu, používajúci strojové učenie na určenie najrelevantnejších výsledkov na otázky spojené s vyhľadávaním). Hlavnou úlohou spätných odkazov je odovzdať tzv. „link juice”. Ide o hodnotu, ktorá sa z jednej stránky „preleje” na druhú. A to sa deje práve cez spätné odkazy. Vyhľadávač ich vníma a na základe nich môže vašu stránku povyšovať z hľadiska hodnoty. To vám tiež pomôže získať lepšie pozície.

 

Základné pravidlá pri linkbuildingu

  1. Čím je celková hodnota stránky vyššia, tým viac „link juice“ môže posunúť ďalej.
  2. Čím sú spätné odkazy rozmanitejšie, tým prirodzenejšie vyzerá váš linkový profil z pohľadu vyhľadávača (blogy, partnerské weby, PR články, sociálne siete, fóra…).
  3. Odkazujte nielen na vašu homepage, ale i na vaše podstránky, vytvorte si tzv. „deeplinks“ (hĺbkové odkazy).
  4. Web, na ktorom sa daný odkaz nachádza, by mal mať podobnú tematiku ako web, na ktorý odkaz smeruje. Zachovajte relevanciu z hľadiska zamerania a rovnako i obsahu.
  5. Pri anchor textoch používajte rôzne tvary a pády vybraných kľúčových slov. Dajte si pozor, aby neboli „preoptimalizované“.
  6. V prirodzenom linkovom profile by mali byť zahrnuté okrem „DoFollow“ (posúva cieľovému webu „link juice“) i „Nofollow“ spätné odkazy (neposúva „link juice“ ďalej). Prečo? Hoci z nich na vašu stránku „nepritečie žiadna šťava”, zato prinesú návštevnosť z iných webov.
  7. Vyhnite sa odkazom z pochybných webov (napríklad katalógy s nízkou kvalitou, cudzojazyčné irelevantné weby), odkazom z linkových fariem a z automatizovaných programov, automaticky generovaným odkazom.
  8. Váš linkový profil by nemal obsahovať veľa odkazov z malého množstva domén. Pridanie tej novej do odkazového portfólia je oveľa hodnotnejším riešením než pridať opäť len ďalší odkaz z rovnakej.
  9. Odkazy by mali pribúdať postupne. Ich počet narastať s časom. Aby linkové portfólio vyzeralo prirodzene.

Konkrétne kroky pre kvalitný linkbuilding

Keďže spätné odkazy naďalej zostávajú primárnym faktorom v algoritme vyhľadávača Google, oplatí sa ich budovať na pravidelnej báze. No namiesto „old-schoolových” hromadných registrácii do nekvalitných katalógov alebo umiestňovania odkazov do bezhodnotných článkov na weboch s takmer nulovou hodnotou míňajte svoj čas, úsilie i financie radšej na nasledovné aktivity a stratégie. Pretože práve tie sú dnes odpoveďou na otázku, čo je linkbuilding:

  1. Získavajte odkazy z autoritatívnych webov i slabších webov v pomere napríklad 1:2 (jeden link v článku významného portálu, dva linky z menej populárnych blogov alebo z diskusných fór).
  2. Presadzujte umiestnenie spätného odkazu do jadra textu, alebo ešte lepšie do jeho úvodu (s výnimkou perexu). 
  3. Môžete sa riadiť viacerými linkbuildingovými stratégiami: linkbaitom (tvorte taký kvalitný obsah, aby ľudia na vás sami od seba odkazovali a zdieľali váš obsah), promovaním obsahu (na sociálnych sieťach, v e-mailoch…), guest postingom (tvorba obsahu pre iné web stránky), PR články (uverejnené za vopred dohodnutú sumu), oprava pokazených / úprava zastaralých  odkazov (kontaktujte médiá, kde už nejaké tie linky máte a možno získate i nejaké tie nové), spätné odkazy od marketingových partnerov (v zmysle niečo za niečo), sprostredkovaný linkbuilding (rôznymi aktivitami sa snažíte posilňovať zdroj vašich odkazov), vedľajšie mikrostránky a weby (pravidelne sa o ne starajte a umiestňujte sem odkazy na váš hlavný web). Poslúžiť na poli linkbuildingu vám tiež môžu i kreatívne kampane a zdieľanie multimediálneho obsahu.

 

No a na záver ešte zdôrazníme, že každá aktivita, ktorou sa snažíte získať odkazy na váš web, nesmie byť jednorazová. Mala by sa dať v určitej miere opakovať, aby bola dostatočne efektívna. 

Potrebujete poradiť v tejto oblasti? Alebo máte otázky v niečom inom, čo sa týka SEO? Obráťte sa na našich odborníkov. Využite najprv našu konzultáciu zdarma a potom uvidíte, ako sa rozhodnete 🙂

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *