SEO články verzus PR články: základné rozdiely, na ktoré myslieť pri ich písaní

seoanalyzy 30. novembra 2022 0 Komentáre

SEO verzus PR články. Máte v pláne oba formáty, no niekedy vám trochu unikajú rozdiely? Ktorý píšete pre koho? Ktorý je lepšou reklamou? Aká je úloha kľúčových slov v texte? Zodpovedzte si tieto otázky ešte pred písaním článkov.

SEO články sú o tom, aby vás bolo vo vyhľadávači viac vidieť

Ide o články optimalizované pre vyhľadávače, vďaka ktorým dokážete posunúť váš web vyššie vo výsledkoch vyhľadávania. Čo vám následne prinesie z organiky viac návštevníkov, zákazníkov i konverzií. Prínos SEO článkov pre čitateľov je druhoradý a nedosahujú až takých kvalít. Ich cieľom je skôr vytvoriť kvalitné spätné odkazy na cieľovú webstránku s optimálnou hustotou kľúčových slov v texte. 

SEO články môžu byť umiestnené na vašom, ale i na externom webe. Pred ich písaním si potrebujete pripraviť analýzu kľúčových slov, aby ste boli bližšie k užívateľom i vyhľadávaču. Následne vyberte 3-4 top, pričom ich zapracujte nielen do jadra textu, ale aj do title, nadpisu, podnadpisov, perexu, meta, URL. Dbajte tiež na dôkladné členenie článku, aby sa dal rýchlo takpovediac preskenovať a užívatelia i Googlebot tam bez problémov našli, po čo prišli.

PR články prinášajú väčšiu kvalitu a informačnú bohatosť

Ide vlastne o tzv. skrytú reklamu na internete, ktorá propaguje firmu, nový výrobok alebo službu. PR články bývajú zaujímavejšie, kvalitnejšie prepracované, informačne hodnotnejšie, obsahovo rozsiahlejšie a ich tvorcovia sa im snažia nájsť miesto na lukratívnych portáloch s vysokou čítanosťou. 

Tento formát by mal poskytnúť dostatok užitočných informácií k téme. Na základe nich potom presvedčiť čitateľa o kvalitách a výhodách daného produktu alebo služby. Aj tu sa počíta s analýzou a kľúčovými slovami v texte. No hlavnou úlohou je presmerovať potenciálnych zákazníkov pomocou spätných odkazov a call to action na cieľovú webstránku. Tam by mali nakúpiť, vyplniť formulár, či osloviť vás.

Zhrnutie základných rozdielov medzi SEO a PR článkami

Ak by sme teda mali zhrnúť hlavné rozdiely medzi týmito formátmi, boli by to nasledovné:

  • účel – získať na web viac návštevníkov a dostať stránku vyššie vo vyhľadávači (SEO články) verzus propagácia firmy, produktu alebo služby (PR články).
  • publikum – reklama pre ľudí (PR články) verzus upútanie vyhľadávačov (SEO články),
  • rozsah – PR článok býva rozsiahlejší a venuje sa téme viac do hĺbky než je tomu pri SEO článku,
  • náklady – SEO článok je ekonomickejší ako PR, čo sa týka financií i času.

 

Často sa stáva, že spoločnosti v rámci mesačného publikačného plánu stavia v jednom či dvoch prípadoch aj na spojenie PR a SEO do jedného zaujímavého článku. Chcú „zabiť dve muchy jednou ranou”. Propagovať sa, získať konverzie a zároveň budovať svoje pozície vo vyhľadávači prostredníctvom vysokohodnotených portálov. Keďže Google si stále viac zakladá na kvalite textu, pokiaľ vám toto váš budget pravidelne dovolí, nie je to zlá cesta.

Máte k písaniu článkov viac otázok? Prípadne vás zaujíma niečo iné z oblasti SEO a contentu? Neváhajte sa obrátiť na našich SEO špecialistov. Radi vám poradia, pomôžu a nasmerujú váš online biznis tým správnym smerom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *