Find,Keywords,Concept.,Marketing,Specialist,Looking,For,Keywords,(concept,With

Analýza kľúčových slov pre web i reklamné kampane: čo pri nej vziať do úvahy a aké dodatočné zistenia môže priniesť?

seoanalyzy 30. novembra 2022 0 Komentáre

Či už robievate analýzu kľúčových slov niekoľko rokov pravidelne prostredníctvom nástrojov ako sú Google Keyword Planner, Semrush, Marketing Miner, alebo sa na ňu chystáte po prvý raz, nezaškodí si v krátkosti zhrnúť postup a zvýrazniť niekoľko dodatočných zistení. Možno zistíte, že ste si niektoré nevšímali…

Čo je to analýza kľúčových slov a prečo je pre váš biznis dôležitá?

Aby ste vedeli, pod akými kľúčovými slovami vás potenciálni zákazníci vyhľadávajú, resp. cez aké sa k vám dostanú, je potrebné „zbehnúť” si analýzu. Pre potreby SEO optimalizácie webu, interného i externého obsahu a takisto pre reklamy na Google.

Následne sa zozbierané kľúčové slová kategorizujú a priraďujú sa k nim metriky ako mesačná vyhľadávanosť, pozície, konkurenčnosť. Na základe nich sa rozhoduje, ktoré sú pre online biznis dôležité a majú predpoklad vás posunúť vyššie vo vyhľadávači, priniesť väčšiu návštevnosť i viac konverzií.

Najpopulárnejšie nástroje na analýzu kľúčových slov

Pravdepodobne najznámejším a zároveň najpoužívanejším je Google Keyword Planner, prostredníctvom ktorého si veľmi ľahko a rýchlo zistíte top kľúčové slová pre vaše odvetvie. Spolu s údajmi o mesačnej vyhľadávanosti a odhadmi cenových ponúk. Na základe toho si následne viete vytvoriť kampane a určiť rozpočet na reklamu v Google

Nasledujú potom Semrush s mnohými nápomocnými zoznamami, úrovňami a filtrami, Ahrefs, ktorý vám prinesie tisíce nápadov na kľúčové slová v priebehu niekoľkých sekúnd, Marketing Miner, obsahujúci aj sekciu Nové kľúčové slová s návrhmi čerstvých hľadaných fráz za posledný rok, či Google našepkávač, užitočný najmä pri hľadaní longtailov úzko súvisiacich s konkrétnejšími dopytmi po produktoch a službách.

Ako na analýzu kľúčových slov v 5 jednoduchých krokoch

Tento proces sa dá rozdeliť do nasledovných postupností, ktoré vám pomôžu kľúčové slová nájsť, vybrať, poupratovať a vyznať sa v nich:

  1. Zhromažďovanie údajov – prostredníctvom analytického nástroja si vyhľadáte a zozbierate kľúčové slová relevantné pre váš biznis.
  2. Pridanie údajov – ku kľúčovým slovám následne priradíte mesačnú vyhľadávanosť, pozície vo vyhľadávači, konkurencieschopnosť a cenové ponuky. 
  3. Triedenie dát – často sa stáva, že vám z analýzy vyjdú desiatky až stovky slov. Postupne však zistíte, že vzhľadom k ich dátam sa nie všetky budú hodiť na ďalšie použitie. Pretrieďte ich teda a vyberte do final analýzy kľúčových slov iba tie naozaj perspektívne. 
  4. Kategorizácia – prichádza na rad klasifikácia kľúčových slov a longtailov do skupín na základe podkategórií webu alebo e-shopu. Ľahšie sa vám tak budú zapracovávať na konkrétne podstránky a tiež vytvárať reklamné kampane s určitým zameraním.
  5. Final výstup – z tohto všetkého by vám mal vyjsť dokument, o ktorý sa budete môcť oprieť pri všetkých SEO a reklamných procesoch, pričom sa však počíta s jeho priebežnou aktualizáciou.

Čo ďalšie prezradí analýza kľúčových slov?

    • Že vám chýbajú niektoré dôležité podstránky, resp. by sa zišlo, aby ste mali ďalšie.
    • Že je vaša štruktúra webu „čistý guláš” a bolo by fajn si upratať, zbaviť sa tej všadeprítomnej ničnehovoriacej všeobecnosti, namiesto toho kategorizovať.
    • Že zrazu máte vďaka získaným longtailom desiatky tém na blogy.
  • Že jednotlivé kategórie kľúčových slov (dostatočne podrobné) môžu predstavovať reklamné skupiny.


Analýza kľúčových slov je jedným zo základných kameňov každej úspešnej marketingovej stratégie. Potrebujete s ňou pomôcť? Nie je vám tak úplne jasné, čo sú kľúčové slová a ako k nim pristupovať, triediť ich? Prípadne by ste chceli poradiť s linkbuildingom, obsahom, reklamnými kampaňami? Využite možnosť našej konzultácie zdarma a spoločne nájdeme to správne riešenie na mieru.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *