Ako správne zapracovávať kľúčové slová do textov?

seoanalyzy 16. septembra 2022 0 Komentáre

Analýzu kľúčových slov pre Google máte vypracovanú. Ostáva už len správne ich zakomponovať do textu. Ako s nimi narábať pri nadpise, perexe, podtitulkoch či URL? Aké sú pravidlá pri jednotlivých SEO parametroch a kedy dosiahnete najlepší efekt?

 

Primárne verzus sekundárne kľúčové slovo

Čo sú kľúčové slová, vie vo všeobecnosti každý. No poďme si ich rozdeliť na dve základné skupiny:

Primárne kľúčové slovo je také, na ktoré sa chcete zamerať. Malo by byť relevantné, s dobrou hľadanosťou a bolo by fajn, keby ste sa s ním vyhli vysokej konkurenčnosti. Tieto výrazy budú vašimi tažnými koňmi v Google.

Sekundárne kľúčové slovo môže byť také s nižšou hľadanosťou, nejaké synonymum toho hlavného. Určite vám z analýzy vyplynie veľa takýchto stále relevantných výrazov, cez ktoré sa ku vám ľudia dostávajú. Sekundárne kľúčové slovo rozšíri hodnotu obsahu vášho webu alebo článku a zároveň pomôže vyhľadávacím nástrojom lepšie klasifikovať a zobraziť konkrétnu stránku.  

 

Všeobecné pravidlá pri zapracovávaní kľúčových slov

Kľúčové slová by ste mali zapracovať na web či do blogov tak, aby čo najlepšie informovali návštevníkov i vyhľadávače o zameraní. Ideálne už do prvých 150 slov textu.

No popritom dbajte na čitateľnosť, zrozumiteľnosť a ľudskosť písaného. Nech užívatelia nemajú pocit nič nehovoriaceho umelo pôsobiaceho zhluku kľúčových slov v texte. Pri blogoch a externých SEO článkoch obzvlášť. Mali by mať i pridanú hodnotu, nielen tú pre Google roboty. 

V rámci predchádzajúceho tiež nezabúdajte na členenie do odstavcov a bold pre dôležité informácie. Ten pokojne použite aj pri kľúčovom slove v texte s prelinkom.

Pre jednu stránku alebo jednu tému môžete vybrať sériu podobných kľúčových slov. Zahrnutím synoným do textu sa vyhnete opakovaniu tých istých slovných spojení.

Dajte si záležať na frázach, cez ktoré odkazujete na podstránky. Voľte kľúčové slová im zodpovedajúce. Nech sú absolútne relevantné.

No a v neposlednom rade si zakladajte najmä na prirodzenosti textu.

 

Kľúčové slová v jednotlivých SEO parametroch

URL adresa – snažte sa do nej zapracovať jedno primárne kľúčové slovo. Nezabúdajte na to, že URL by mala byť jednoduchá a jasná, žiadne kilometrové frázy. Diakritiku a špeciálne znaky tiež neznesie.

Titulok – môžete pracovať s primárnym alebo sekundárnym kľúčovým slovom pre Google, prípadne spojiť obe do jedného longtailu a získať tak konkurenčnú výhodu. Popritom sa ho snažte spraviť pútavým a klikateľným. Zároveň sa však zmestiť do 50 až 60 znakov.

Meta description hodí sa zapracovať sem rovnaké slovo ako do URL, no v rámci rozsahu okolo 135 až 155 znakov sa zmestia aj dve. Spolu s krátkym call to action vám to môže prilákať nových záujemcov o vaše produkty alebo služby.

Nadpisy – zvoľte primárne alebo sekundárne kľúčové slová. H1 je základ. V tomto nadpise by malo figurovať hlavné kľúčové slovo. Pri detailnejšom členení na H3, H4, H5 sa môžete pohrať aj s longtailmi, ktoré uľahčia aj samotnú orientáciu na stránke či v blogu.

Text na stránke – používajte rôzne kľúčové slová, nebojte sa ani iných pádov, čísel, či voľnejšieho poradia / rozmiestnenia vo vete. Ak ide o článok alebo blog, jeho dobrým ukončením bude záver s výzvou k akcii aj s prelinkom cez relevantný anchor text (popisný text odkazu).

Obrázok – okrem textu nezabúdajte ani na vyplnenie altu obrázku kľúčovým slovom. Stavte na výstižné a také s konkurenčnou výhodou.

 

Zaujímajú vás ďalšie veci v oblasti SEO? Prípadne riešite konkrétny problém na vlastnom webe? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Radi vám poradia a vytvoria vám cestu online marketingom na mieru.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *