Ako funguje vyhľadávač Google?

seoanalyzy 27. júna 2022 0 Komentáre

Základné informácie o algoritmoch, hodnotiacich faktoroch i aktualizáciách

Spoločnosť Google vznikla v roku 1998 a dnes je jej prehliadač najpopulárnejším a najpoužívanejším na svete. Aj na Slovensku ho uprednostňujeme pred napríklad Bing či Yahoo. Tento online nástroj slúži na vyhľadávanie webových stránok. Riadi sa dotazmi užívateľov a následne im ponúka výsledky zoradené podľa istých pravidiel. V SERP-e. Aké sú to a ako vlastne v princípe Google vyhľadávač funguje?

 

V skratke o Google

Názov spoločnosti skrýva matematický výraz pre číslo, za ktorým nasleduje 100 núl. Pred 24 rokmi ho založili dvaja študenti Stanfordskej univerzity s cieľom zlepšiť vyhľadávanie na internete. Podarilo sa. Dnes je Google najväčším a najpopulárnejším vyhľadávačom na svete. Na tomto trhu dominuje s viac ako 90-percentným podielom. Schválne, koľko z vás používa aj iný prehliadač? 🙂

 

Ako funguje vyhľadávač Google a čo je to SERP?

Pri každom dotaze existujú tisícky možných výsledkov vyhľadávania. Je už úlohou vyhľadávačov ich na základe istých pravidiel „zoradiť”. Spraviť z nich akúsi organizovanú knižnicu stránok. Google v súčasnosti ročne spracuje bilióny vyhľadávaní s cieľom poskytnúť užívateľom tie najužitočnejšie výsledky. Tie, ktoré sa užívateľovi zobrazia po zadaní istých kľúčových slov, fráz, longtailov, otázok, tento online nástroj zoraďuje. Pomocou jedinečných vyhľadávacích algoritmov vytvára usporiadaný zoznam. Ten sa nazýva SERP – stránka výsledkov vyhľadávania. Zobrazovať sa na nej aspoň na 10. pozícii, teda na prvej strane Google, je snahou väčšiny webových stránok a cieľom práce SEO špecialistov.

 

Ako pracujú algoritmy Google?

Algoritmy najprv zbierajú dáta prostredníctvom Google robotov a následne vyhodnotia všetky indexované stránky a určia, ktoré z nich by sa mali zobraziť v týchto výsledkoch pre daný dotaz a na akých pozíciách. 

Riadia sa najmä nasledujúcimi faktormi:

  • význam dotazu,
  • relevantnosť stránky,
  • použiteľnosť stránky,
  • hodnotenia webu (autorita domény a stránky, Trust Flow, Citation Flow),
  • zabezpečenie webovej stránky,
  • hodnotný obsah webu,
  • zapracované kľúčové slová a relevantné výrazy,
  • kvalitné odkazové portfólio.

 

Zmeny algoritmov Google a ich dôsledky

Zmeny algoritmov, respektíve spôsobu, akým určuje Google vyhľadávač poradie webov, z času na čas spôsobia hlavobôle správcom a majiteľom webov, e-shopov či SEO špecialistom. Vedia totižto zamávať s poradím v SERP-e a vy ste na vašej SEO stratégii nemuseli spraviť nič inak, nesprávne. Ročne ide zo strany Google o stovky úprav a aktualizácii. Našťastie, väčšina z nich nespôsobí v SERP-e „šarapatu” a ani si ich nevšimneme. Odporúčame však sledovať aspoň základné aktualizácie tzv. „Google Core Update”, aby ste im vedeli prispôsobiť svoju SEO stratégiu. V najbližších dňoch či týždňoch nás čaká najnovšia, v ktorej bude hrať dôležitú úlohu obsah na webových stránkach. Viac prezrádza tento článok.

 

Máte ešte nejaké ďalšie otázky v oblasti Google a SEO? Možno niečo konkrétnejšie, týkajúce sa vášho online biznisu? Tak neváhajte a využite možnosť našej konzultácie zdarma. Spoločne sa posunieme k lepším výsledkom v SERP-e 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *