Rich snippets: Štruktúrované dáta na zviditelnenie webu
Spolu s featured snippets (odporúčanými úryvkami) patria rich snippets medzi nadštandardné výsledky vyhľadávania v Google. Zobrazujú užívateľovi detailnejší obsah, resp. sa sústredia na konkrétnejší zámer. Vďaka tomu sú lepšie orientované na dotazy.
Čo sú to rich snippets?
V preklade štruktúrované dáta pomáhajú vyhľadávačom lepšie pochopiť obsah na webe. Ako? Tým, že sa do tejto schémy vkladajú konkrétnejšie informácie. Tie sa čerpajú z HTML kódu webovej stránky. Špeciálne časti textov majú tiež za cieľ poskytnúť použivateľovi rýchle, zrozumiteľné a podstatné informácie.
Ako sa zobrazujú rich snippets v Google?
Existuje viacero typov štruktúrovaných dát pre obsah. Detailné informácie zvýraznené v rich snippets sa môžu týkať produktov, značiek, článkov, recenzií, receptov, udalostí… Užívateľovi sa zobrazí napríklad obrázok produktu, video, hodnotenie, dátum publikovania článku, dostupnosť produktu či služieb, logo…
Ako vám rich snippets pomáhajú v SEO?
Vďaka nim môžete dosiahnuť lepšie pozície v SERP-e.
Výsledky rich snippet sú pútavejšie a zmysluplnejšie než bežné výsledky vyhľadávania, čo vedie k vyššej organickej miere prekliku (CTR). Niektoré štúdie poukazujú až na viac ako 100-percentný nárast. A to už stojí za to sa pohrať s takýmto grafickým a informačným zvýraznením vo vyhľadávači, čo poviete?
Ako a kedy používať rich snippets?
Hoci na web tieto úryvky môžete pridať kedykoľvek, majte na pamäti, že sa zobrazia až vtedy, ak sa budete nachádzať na prvých piatich pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania v Google. Čiže najprv zapracujte na celkovej SEO stratégií a až potom sa pustite do tejto nadstavby.
A ako na ich implementáciu? Detailné informácie, povinné kroky a pravidlá nájdete v Google dokumentácii. V skratke, po vybraní určitého typu štruktúrovaných údajov sa automaticky zobrazia prázdne polia. A po ich vyplnení sú automaticky vygenerované.
Na svoju stránku pridáte rich snippets niekoľkými spôsobmi:
- vložením do akéhokoľvek CMS prostredníctvom Google Tag Manager,
- implementovaním značiek obsahu do kódu HTML,
- za použitia nástroja Google Structured Data Markup Tool,
- za využitia online schéma generátorov, napríklad TechnicalSeo,
- za použitia pluginu pre WordPress.
A na záver vám ostáva ešte otestovať, či sú rich snippets implementované správne. Použite na tento nástroj od Google.
Pracujete na novom webe, či e-shope a zišla by sa vám pomoc so SEO? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Využite možnosť našej konzultácie zdarma a spoločne posunieme váš online biznis vpred.