SEO verzus SEM aktivity: rozdiely, postupy, výhody a nevýhody

seoanalyzy 23. októbra 2022 0 Komentáre

Pýtate sa, čo majú spoločné SEO a SEM? Čo tieto skratky predstavujú a aké aktivity sa pod nimi skrývajú? Aj keď si mnoho laikov myslí, že ide v podstate o to isté, nie je to celkom tak.  

Hoci kedysi v počiatkoch online marketingu sa SEO zmieňovalo ako súčasť SEM, postupným vývojom došlo k ich oddeleniu. Dnes už na ne prevažná väčšina marketérov nazerá ako na samostatné časti.

 

Čo je to SEO

Pri vysvetľovaní rozdielov medzi SEM & SEO, začneme tým druhým. SEO je anglická skratka pre search engine optimization, čiže v preklade ide o optimalizáciu pre vyhľadávače. SEO predstavuje nastavenia a aktivity na webstránke, vykonávané za účelom zlepšenia pozícií v SERP-e. Cieľom je objavenie sa stránky na prvých pozíciách pri zadaní kľúčového slova. Zo širšieho pohľadu by sa dalo povedať, že tieto činnosti vylepšujú web, aby ten následne generoval návštevnosť.

 

SEO aktivity

Tento súbor postupov, aktivít a stratégií s cieľom manipulovať s výsledkami vyhľadávacích enginov v sebe zahŕňa nasledovné:

  • analýza kľúčových slov a konkurencie,
  • tvorba obsahu (blogy, PR, SEO texty),
  • optimalizácia webu (metadáta, zapracovanie kľúčových slov, URL, UI, UX, rýchlosť…),
  • technické SEO (umožňuje vyhľadávacím „pavúkom” hladko prochádať vaše stránky).

 

Výhody SEO aktivít

Dlhodobé výsledky ak už máte  SEO  „vymakane” nastavené, môžete sa spoľahnúť na to, že vám noví návštěvníci a konverzie budú prúdiť neustále,

náklady – s týmito aktivitami nie sú spojené žiadne priame náklady, za to, že sa vaše stránky zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania a prinášajú vám nových zákazníkov, nikomu neplatíte,

autorita kvalitný obsah, linkbuildingové portfólio, prepracovaný web z vás spravia autoritu v obore. 

 

Nevýhody SEO aktivít

Chce to čas – na výsledky SEO aktivít si musíte počkať týždne i mesiace.

Neisté pozície – tým, že sa vyhľadávacie algoritmy stále menia, nikdy neviete, kedy dôjde ku strate ťažko vydobytých pozícií. 

 

Čo je to SEM

SEM je anglická skratka pre search engine marketing, pod čím sa skrýva marketing pre vyhľadávače. Samotný výraz SEM sa na rozdiel od SEO poväčšine využíva v spojitosti s platenými marketingovými aktivitami. Spadajú sem platené PPC reklamy za účelom dosiahnutia vyšších pozícií vo výsledkoch vyhľadávania. Funguje to pomerne jednoducho: Vyberiete si kľúčové slová súvisiace s vašou spoločnosťou. Vytvoríte na ne kampane. Akonáhle užívateľ zadá vybrané kľúčové slová do vyhľadávača, uvidí vašu reklamu. Pokiaľ na ňu klikne, platíte vyhľadávaču cenu za kliknutie.

Výhody SEM aktivít

Rýchlosť generovať návštevy a leady začnete už behom niekoľkých minút, 

relevancia – okamžité obchodné výsledky,

kontrola – nad nákladmi i výkonom kampaní.

 

Nevýhody SEM aktivít

Konkurencia – zvyšuje sa cena za preklik, nároky na správnu optimalizáciu reklám i samotná návratnosť investícií,

nákladystanovený rozpočet sa vám nemusí oplatiť.

 

Ako SEM tak aj SEO majú za účel priviesť na vašu webstránku čo najreleventnejšiu skupinu internetových užívateľov. Pokiaľ sa zamýšľate nad tým, ktorá metóda je pre vás tá vhodnejšia, obráťte sa na našich SEO špecialistov. Využite možnosť našej konzultácie zdarma a spoločne vyberieme tú správnu stratégiu pre váš online biznis.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *