Anchor text: na čo slúži a prečo je dôležitý pre SEO?
Na čo vlastne slúži anchor text a prečo má jeho optimalizácia zmysel? Toto sú dôvody, pre ktoré je dobré sa pri SEO zamerať aj na hypertextové odkazy. Viete sa s nimi pohrať tak, aby vám priniesli viac preklikov a zároveň vám lepšie porozumeli Google roboty.
Čo je to anchor text?
Ide o tzv. kotviaci text, text odkazu, štítok odkazu. V podstate viditeľnú časť hypertextového odkazu. Klikateľné slová, ktoré sa vám zobrazia pred presmerovaním na inú stránku.
V HTML kóde vyzerá anchor text nasledovne:
Prvá časť tvorí URL, zatiaľ čo druhá popisuje odkaz. Vyzerá to nejako takto:
<a href=“https://webovastranka.com/sk/co-je-to-anchor-text/“>Čo je to anchor text?</a>
Mimo klasického textu môže ísť aj o obrázok, banner či tlačidlo.
SEO úloha anchor textu
Majú značný SEO potenciál, ktorý by bolo škoda nevyužiť. Dobrý anchor text používateľom naznačí, čo očakávať, keď naň kliknú. Ak ho správne vytvoríte, zvyšujete si šancu prekliku, ponúknete užívateľom jednoduchý prístup k ďalším informáciám na danú tému a takisto pomôžete Google robotom lepšie pochopiť kontext / zmysel odkazov.
Tipy anchor textov
- všeobecné, resp. generické (kliknite SEM, viac TU),
- brandové,
- s doménovým menom,
- s názvom článku,
- s konkrétnou URL,
- s kľúčovými slovami (presná, čiastočná, frazová zhoda).
Ako na správny anchor text?
Z hľadiska SEO je dôležité, aby anchor text obsahoval kľúčové slovo. Relevantné a
v správnej súvislosti. Na toto danú podstránku optimalizujete. Už viac žiadne „TU, pozrite si TU, kliknite SEM.”
Anchor text je pre Google jedným z faktorov pri hodnotení SEO skóre. Ak by sa váš kotviaci text nejakým spôsobom nezhodoval so stránkou, na ktorú odkazujete, mohlo by to poškodiť vaše celkové pozície v SERP-e.
Rovnako tak je anchor text dôležitý pre užívateľov. Vyjadruje hodnotu odkazu a prezrádza, kam ich zavedie.
SEO tipy pre správny anchor text
- Tvorte ich prirodzene, aby zapadli do celej vety / textu.
- Používajte kľúčové slová v rôznych pádoch.
- Každý anchor text optimalizujte len na 1 kľúčové slovo.
- Odlíšte anchor texty farebne alebo boldom.
- Dbajte na prirodzený slovosled.
- Nezavádzajte čitateľov odkazmi.
- Tvorte ich s pridanou hodnotou, aby boli pre návštevníkov webu naozaj užitočné.
- Používajte relevantné presmerovania a skontrolujte funkčnosť hypertextového odkazu.
Máte ďalšie otázky v oblasti SEO? Prípadne potrebujete vyriešiť svoj vlastný problém na poli online marketingu? Neváhajte sa obrátiť na našich špecialistov. Využite konzultáciu zdarma a budete vedieť viac.