Ako na SEO friendly popisy produktov v e-shope? Nie je to len o kľúčových slovách…
Pýtate sa, ako vytvoriť kvalitné SEO popisy pre e-shop tak, aby bolo vidno kategórie alebo produkty vo vyhľadávačoch? Začnete analýzou kľúčových slov pre jednotlivé kategórie, ktorej cieľom je objaviť tie najvyhľadávanejšie vo vašej oblasti. Následne sa pustite do jednotlivých produktov. V oboch prípadoch ide v podstate o také mini SEO články. Pozrite sa, ako na ich tvorbu.
Zdroj foto: Pixabay.com
Základné pravidlá pre SEO štítky v e-shope
SEO štítky v e-shope by mali spĺňať najmä nasledovné:
- obsahovať relevantné kľúčové slová pre danú kategóriu alebo produkt na základe analýzy kľúčových slov,
- obsahovať chytľavý nadpis s kľúčovým slovom, prípadne podnadpis,
- disponovať dostatočným množstvom obrázkov, ilustrácií, fotografií,
- byť napísané rovnakým tónom ako zvyšok stránky,
- poskytovať fakty,
- bez „omáčok” a „vaty”,
- používať vhodný jazyk pre cieľovú skupinu.
SEO štítky kategórií v e-shope
Popisy kategórií slúžia nielen pre lepšiu orientáciu návštevníkov na webe, ale aj pre zefektívnenie SEO stratégie. Podľa štatistík až polovica používateľov kliká na e-shop na základe stránok kategórií, preto sa vám rozhodne oplatí doladiť ich až do detailov.
V SEO popise kategórií sa ponúka priestor na detailnejšie informovanie zákazníkov. Je vhodné sem zahrnúť benefity a spomenúť i konkrétne produkty. Dobrou taktikou, ako sa odlíšiť od konkurencie, je tiež pridaná hodnota v podobe kúska histórie o danom sortimente. Poukáže na to, že ste vo svojom obore odborníci.
Text kategórie by mal mať 1 až 3 odsekov po 2 až 4 riadkoch. Odporúča sa, aby tu figurovali 2 až 4 kľúčové vyhľadávané výrazy, ktoré vám vyšli z analýzy kľúčových slov, orientovanej špeciálne na túto kategóriu.
SEO štítky výrobkov v e-shope
Práve oni majú najväčší potenciál doviesť zákazníka až do úspešného cieľa jeho nákupnej cesty. Zmienite tu všetky dôležité informácie a zodpovedáte najčastejšie otázky o produkte (aký tovar predávate, na čo slúži, kedy je vhodný). Práve tieto detaily o produktoch vám môžu pomôcť i priamo vo vyhľadávači, odkiaľ potom prídu ďalší vaši zákazníci. Poslúžia ako také malé SEO články.
V texte je fajn zmieniť najväčšie výhody produktu a zdôvodniť, prečo sa jeho nákup oplatí. Silu úvodného odstavca je dobré postaviť na prísľube zážitku, prebudení záujmu, emócií. Záverečný je zase vhodné doplniť radami a tipmi na používanie produktu.
Nezabudnite ani na technickú špecifikáciu – informácie o hmotnosti, rozmeroch, materiáloch, výrobcovi produktu, krajine pôvodu…
Najdôležitejšie je, aby popisy produktov v e-shope boli čo najinformatívnejšie a najpresvedčivejšie. Na to vám skvele poslúžia kvalitné produktové fotografie a videá.
Snažte sa do popisov výrobkov zakomponovať 2 až 4 kľúčové slová. Jednotlivé informácie sa zhrňte do prehľadných odsekov a nebojte sa počtu znakov. Pod 300 ani nechoďte 🙂
Potrebovali by ste sa uistiť, ako ste na tom so SEO na vašom e-shope? Nie ste si istí správnosťou kategórií, popiskov a vŕtajú vám v hlave aj ďalšie veci? Čo presne sú to kľúčové slová, ako ich vyberať a zakomponovať na jednotlivé podstránky? Obráťte sa na našich SEO špecialistov a spoločne sa na to pozrieme. Ideálne, ak najprv využijete možnosť našej konzultácie zdarma, na ktorej si zodpovieme tie hlavné otázky a posvietime na najväčšie problémy.