5 najčastejších SEO chýb, ktoré máte možno aj na vašom webe

seoanalyzy 30. novembra 2022 0 Komentáre

Prebehla u vás SEO optimalizácia webstránky už pomerne dávno a ste presvedčení, že v tejto oblasti máte vybavené a je to v poriadku? Najčastejšie chyby a nedostatky sa však vyskytujú aj po zapracovaní napohľad všetkých dôležitých SEO náležitostí. Napríklad chýbajúce nevyplnené meta title a description, nefunkčné spätné odkazy… Niektoré sú dôsledkom zanedbaní, iné zmien súvisiacich s časom.

1. Nemáte aktuálny prehľad o spätných odkazoch

Kedysi mohli byť všetky fajn, funkčné, z relevantných webstránok. No ako mesiace či roky pokročili, nejako sa to nazbieralo. Priznajte si, monitorujete ich pravidelne? Ideálne raz mesačne? Nefunkčné spätné odkazy sú ešte tým najľahším problémom, ktorý viete pomerne ľahko opraviť, či už interné manuálne cez vlastný admin, alebo externé oslovením daného webu. No horšie to už bude, ak sa na vašom webe začal niekto priživovať prostredníctvom tzv. black hat SEO a link farmy si na vašich stránkach rozpustili svoje korene…

Spätné odkazy viete mať jednoducho pod kontrolou napríklad pomocou SEO nástroja Majestic.

 

2. Chýbajúce meta title a description

Možno sa od čias, kedy u vás prebehla SEO optimalizácia kadečo zmenilo. Vrátane toho, že vám pribudli nové podstránky. No a na nich nemal zrazu kto vyplniť dôležité SEO parametre. 

Weby pomerne často vynechávajú, prípadne majú nesprávne vyplnené meta tagy. Meta title a meta description bývajú buď príliš krátke, čoho následkom je potom, že Google si toto doplní podľa seba a vytiahne niečo iné z vášho webu, alebo sú zase pridlhé, čo potom môžete vidieť „odseknutým” zobrazovaním vo vyhľadávači. Potrebnú dĺžku meta tagov si môžete skontrolovať napríklad prostredníctvom tohto SEO nástroja.

3. Zlé anchor texty

Tieto  klikateľné texty v obsahu, cez ktoré sa viete dostať z jednej stránky na druhú by mali byť vždy relevantné s ohľadom na kontext. Často sa však stáva, že táto vôbec nie menej dôležitá súčasť on-page SEO býva na podstránkach či v článkoch odfláknutá a jediné, čo spĺňa, je grafické odlíšenie od zvyšku textu. Myslite však aj na nasledovné tri základné pravidlá:

4. Nesprávne presmerovanie URL adries

Ďalšou dôležitou súčasťou on-page SEO aktivít sú URL adresy. Ak ste v poslednom čase na webe niečo prerábali alebo menili a podcenili ste presmerovania prostredníctvom hlavičiek 301 alebo 302, mohlo vám zrazu povyskakovať viacero chýb 404. Detailnejší postup o tom, ako správne informovať vyhľadávač o zmenách, plus ako si nesprávnym presmerovaním nepokaziť SEO, nájdete v tomto článku.

5. (Ne)indexácia a duplicity

Nazrite pravidelne do mapy stránok (sitemap) a presvedčite sa, či nemáte bez vášho vedomia blokované dôležité stránky, ktoré potom Google neeindexuje. Upracte si tiež v duplicitách. Skontrolovať si to môžete priamo v Google Search Console (časť Pokrytie) alebo prostredníctvom SEO nástroja Screaming Frog. Samotné percento duplicít ľahko zistíte cez ďalšieho online pomocníka Siteliner.

 

Potrebovali by ste sa uistiť, ako je to so SEO na vašej stránke? Nie ste si istí, že je všetko v poriadku? Prípadne ešte u vás optimalizácia webstránky neprebehla? Obráťte sa na našich SEO špecialistov a spoločne sa na to pozrieme. Najlepšie, ak využijete možnosť našej konzultácie zdarma, na ktorej preberieme to hlavné a rozhodneme sa o ďalšom postupe.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *