5 + 1 tip pre písanie článkov na web alebo ako mať úspešný blog
V dnešnej dobe si tvorí blog už takmer každý. Je potom ťažké na takomto preplnenom poli vyniknúť. No pomocou zopár tipov viete zo svojho textu vyťažiť maximum. Ako mať teda úspešný blog?
1. Zosúlaďte SEO zámer so zaujímavým obsahom
Majte vždy na mysli, že nepíšete len pre roboty. Síce aj pre ne, no rovnako tak chcete, aby potenciálni zákazníci strávili na vašich stránkach a pri čítaní vašich textov určitý čas, preklikli sa tam, kam ich chcete dostať…
Tak teda ako na to? Analýza kľúčových slov a ich následné zapracovanie sú síce potrebné, no netreba to preháňať s hustotou týchto fráz. Môže to byť veľmi rušivé. Skúste okrem kľúčových výrazov myslieť aj na informačnú bohatosť, zaujímavosti a občas i odľahčenejší štýl písania, pomocou ktorého sa čitateľom ľahšie dostanete pod kožu.
2. Obohaťte kľúčové slová v texte
Kľúčové slová môžu byť pri otázke, ako písať blog, tým najväčším kameňom úrazu. Nepoužívajte v každom odseku striktne len tých zopár top vybraných kľúčových slov z analýzy. Skúste text rozvíjať aj súvisiacimi výrazmi a synonymami. Google je čoraz múdrejší a chce, aby ste tvorili obsah, ktorý sa používateľom bude páčiť. A im sa to takto jednoznačne bude pozdávať viac.
3. Vytvorte si štruktúru článku
Okrem titulku, kľúčových slov a zdrojov je fajn mať aj nejakú osnovu článku. Premyslite si, čo všetko v ňom chcete mať. Čo chcete zvýrazniť hneď v úvode, na aké podnadpisy a s nimi súvisiace pasáže chcete text rozdeliť, no a na záver to chce nejaký chytľavý call to action.
4. Nadpisy sú základ
A opäť nielen pre Google roboty. Nemajte na mysli iba nadpisy z pohľadu HTML. Zmestia sa vám síce do určeného počtu znakov, aj kľúčové slovo tam je zapracované, nebodaj i dáky longtail. No to by zďaleka nemalo byť všetko. Môže sa stať, že tento výsledok bude pre čitateľa nemastný-neslaný a ani si na vás neklikne. Dobrým tipom je znova si prejsť titulok a podnadpisy až po dokončení celého článku a ešte raz sa zamyslieť nad tým, čo vám z tohto textu vychádza ako najzaujímavejší point. Ten vypichnete v titulku, plus nejaké tie vedľajšie higlighty si necháte na podnadpisy.
5. Pohrajte sa s textom vizuálne
Nech to nie sú iba zhluky viet. Dbajte na členenia, podnadpisy H2, H3, H4…, takisto občas stavte na odrážky, používajte príklady z praxe. Ozvláštnite písanie tiež aspoň jedným obrázkom, prípadne doplňte nejaké grafy. Aj to sú spôsoby, ako mať úspešný blog.
Bonusový tip: Pridávajte obsah pravidelne
Ak píšete články len tak random nárazovo, nebude to mať ani zďaleka taký efekt, aký by ste si želali. Google treba pravidelne informovať, že ste nažive a aktívni 🙂 Aby mohol váš web prehľadávať a vaše hodnotenie vzrastalo. Vytvorte si teda redakčný plán s určitými pravidlami a riaďte sa ním pri písaní a následnom postovaní príspevkov. Môžete tiež raz za čas aktualizovať aj svoje staré príspevky.
Nejaké tie rady, ako si vytvoriť efektívny redakčný plán nájdete napríklad aj na tomto odkaze.
Chceli by ste sa dozvedieť viac z oblasti obsahového marketingu alebo SEO? Prípadne riešite konkrétne zadanie / problém a zišla by sa vám rada odborníkov? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Radi vám pomôžu, nasmerujú a rozbehnú váš online biznis.