5 + 1 rýchlych tipov pre vyššiu návštevnosť

seoanalyzy 21. mája 2022 0 Komentáre

Na čo sa na webe zamerať a na čo sa radšej vykašľať?

Meta title a meta description, zelení smajlíci v Yoast SEO plugin, doména s presnou zhodou, interné prelinkovania či zámer vyhľadávania. Na ktoré netreba plytvať zbytočne časom a na ktoré sa naopak zamerať viac? Robte na webe len takú prácu, ktorá vás niekam posunie. Prinesie vyššiu návštevnosť, zlepší UX i SEO celkovo. Zjednodušíme vám rozmýšľanie a váhanie nasledovnými 6 tipmi.

 

 

1. Vypustite nedôležité veci

Kašlite na nutné získanie všetkých zelených smajlíkov v Yoast SEO WordPress plugine. Neplytvajte svojím časom na písanie zbytočne dlhých článkov či blogov v domnienke, že vás Google lepšie ohodnotí. Nie je to tak. Takisto doména s presnou zhodou, ktorá sa dobre zaradí do vyhľadávačov. Nemusíte sa za každú cenu snažiť nájsť voľnú s obsahom presne určeného kľúčového slova. Už to viac nie je hlavný faktor hodnotenia Google.

 

2. Myslite na zámer vyhľadávania

Tvorte obsah, ktorý korešponduje so zámerom vyhľadávania. Pripravte si zoznam najčastejších dopytov vašich potenciálnych klientov, ktoré adresujú Googlu. Pôjde skôr o longtaily, než hlavné kľúčové slová. Práve tieto vám poslúžia pri tvorbe content plánu, prípadne nových podstránok na webe či e-shope. Existujú 4 hlavné typy zámerov vyhľadávania: informačné (čo je to SEO optimalizácia), navigačné (reštaurácia v Trnave), transakčné (kúpa bežeckých hodiniek), obchodné prešetrovanie (najlepší vitamín D).

 

3. Vytvárajte zaujímavé H1 nadpisy

Čo sa týka hlavných meta tagov, Google sa od augusta 2021 pri generovaní názvov webových stránok už menej spolieha na meta titles samotné. Skôr viac berie do úvahy iný text na stránke, napríklad nadpisy H1, z ktorých následne môže meta titles generovať. Dajte si teda záležať radšej na nich, buďte pri nich kreatívni i SEO uvedomelí.

 

4. Interné prelinkovania posilňujú dôležitosť stránky

Hoci nemajú takú váhu ako externé odkazy, oplatí sa nimi zapodievať. Okrem toho, že nad nimi máte vždy maximálnu kontrolu, môžete vďaka nim získať aj vyššie pozície a niektoré rozšírenia v SERP-e. Ak viete, ako správne poprelinkovať stránky a vytvoríte naozaj kvalitnú štruktúru webu, bude to pre vás plusom v oblasti navigácie webu i návštevnosti.

 

5. Do obsahu zahrňte aj FAQ 

Obsahový marketing, to nie je len písanie článkov či blogov, svoje miesto tu má aj FAQ (sekcia najčastejších otázok a odpovedí pre zákazníka). Ponúknite vďaka nemu užívateľom a návštevníkom vášho webu či e-shopu tie podľa vás najpotrebnejšie informácie. Sekcia Časté otázky by na úspešnom webe nemala chýbať, pretože okrem toho, že zlepšuje komunikáciu so zákazníkmi a eliminuje počet e-mailov či telefonátov, takisto zvyšuje dôveryhodnosť a vyhľadávanosť vášho webu na konkrétne pojmy a v neposlednom rade efektívne ponúka zákazníkom hľadané odpovede.  

 

Bonusový tip: Robte SEO audit raz ročne

Analýze a hodnoteniu z pohľadu SEO podrobte váš web každý rok. Posvieťte si na technické SEO, kde spadajú rýchlosť webu, jeho prispôsobenie rôznym zariadeniam, či URL. Ďalej sa pozrite na obsahové SEO, na meta tagy, nadpisy, zapracované kľúčové slová, prelinky. Tu sa dostávame tiež k potenciálnym problémom s odkazovými portfóliom, ktoré počas obdobia jedného roka určite môžu nastať. V neposlednom rade sa zamyslite na UX vašej stránky, porovnajte a inšpirujte sa u konkurencie. Zbehnite si toto všetko aspoň raz ročne, aby ste na poli SEO nezaspali a stále sa tu vedeli posúvať.

 

Potrebujete nejaké konkrétnejšie rady v oblasti SEO? Máte problém, na ktorý by sa vám zišla rada odborníka? Využite našu bezplatnú konzultáciu a spoločne sa pokúsime nájsť riešenie. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *