Čo robí SEO špecialista?

seoanalyzy 21. mája 2022 0 Komentáre

Náplň práce, metódy, aktivity a nástroje

Pomáha webovým stránkam a firmám postupovať v rebríčku vyhľadávačov vyššie. Tiež získavať vyššiu organickú návštevnosť a tým i zisky. To je hlavná náplň práce SEO špecialistu. Aké konkrétne aktivity sem spadajú? Aké metódy využívajú? A aké k tomu potrebujú nástroje?

 

 

Aktivity SEO špecialistu

Analýza a audity

Úlohou SEO špecialistu je pripravovať analýzy kľúčových slov a nájsť medzi nimi príležitosti pre klienta, analýzy klientovej hlavnej konkurencie, analýzy trhu celkovo. Ďalej je v jeho kompetencii technický SEO audit webu, rozbor odkazového profilu klienta…

 

Návrh stratégií

Primárnou úlohou SEO špecialistu je navrhovať také aktivity a zmeny na webovej stránke, aby rástla v organických pozíciách vo vyhľadávačoch. Každý erudovaný SEO špecialista by mal prinášať svojim klientom konkrétne stratégie na základe dôkladnej analýzy webu a tých sa i držať. Pre všetky SEO aktivity dohromady i jednotlivo – content plán, linkbuilding, obsahovú skladbu webu. 

 

Komunikácia

Komunikácia s cieľom sprostredkovať výsledky klientovi, prípadne zistiť od neho potrebné informácie, aby ste sa pohli ďalej, je jednou z najťažších úloh SEO špecialistu. Okrem toho musí byť v spojení i s projektovým manažérom, vývojármi, PPC-čkármi, analytikmi. 

 

Tvorba obsahu

SEO špecialista by mal byť tak trochu doma i v obsahu. Občas sa z neho stane i čiastočný copywriter. Má za úlohu finálne posudzovať texty na web, na externé portály, popisky produktov, či iné materiály pre klienta.

 

Z každého rožka troška

SEO nie je úplne úzka špecializácia a najlepší SEO špecialisti disponujú viacerými zručnosťami v rámci online marketingu. Je fajn ovládať napríklad prácu s textom, s rôznymi webovými platformami, základy HTML a programovania. Môžu tak efektívne prebrať časť práce za klienta, copywritera, administrátora, či vývojára. Priamo na webe upravovať obsah, publikovať články, alebo opravovať technické chyby. 

 

Vyhodnocovanie

Priebeh práce, výsledky, KPIčka, metriky – návštevnosť webu, tržby e-shopu. Pravidelne sledujte, vyhodnocujte, reportujte klientovi. A k tomu budete potrebovať čísla, grafy a tabuľky. Hojne ich využívajte pre váš i klientov lepší prehľad.

 

Metódy SEO špecialistu

Majú za úlohu optimalizovať vašu webovú stránku pre vyhľadávače s cieľom zvýšiť jej organické pozície. Ku metódam, ktoré využívajú patrí napríklad tvorba SEO článkov s 2 až 4 linkami a ich uverejňovanie na relevantných externých portáloch. Ďalej linkbuilding samotný – analýza odkazového portfólia, získavanie nových odkazov, oprava tých starých, eliminácia škodlivých z link farms alebo pochybných webov. Potom je tu tvorba blogu na webe klienta. Jednou z hlavných metód je tiež pravidelná optimalizácia stránok a práca na webe samotnom. Zapracovávanie kľúčových slov do textu tam, kde chýbajú, úprava a dopĺňanie podstránok, odhaľovanie chýb na webe, kontrola URL, indexácia atď…

 

Nástroje SEO špecialistu

Žiadny SEO špecialista sa nezaobíde bez nástrojov na analýzu webu. Základnou výbavou býva Google Adwords pre analýzu kľúčových slov, ďalej Google Analytics pre prehľad návštevnosti či konverzií a Google Search Console pre kontrolu indexácie. Data Studio pre profi prehľadný report pre klienta, potom aspoň jeden z väčších nástrojov pre celkový SEO audit webu – Ahrefs, Semrush, či Marketing Miner. Hodia sa tiež nástroje pre kontrolu chýb na webe Screaming Frog, či Advanced Web Ranking pre generovanie pozícii kľúčových slov 

 

Tak toto všetko má na starosti SEO špecialista. A ku nim patríme i my. Pokiaľ máte nejakú konkrétnu otázku, alebo si s niečím neviete dať rady, obráťte sa na nás. Prostredníctvom konzultácie zdarma.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *