Ako na kvalitný blog?
Zámer, témy, content plán a samotný proces písania
Dnes už neblogujú len tí, čo majú potrebu verejne zdieľať svoj názor, poznatok či skúsenosť. Tvorba interných textov na pravidelnej báze sa odporúča každému webu či e-shopu s úmyslom vydobyť si svoje miesto pod slnkom Google. Ako si založiť blog a ako ho písať tak, aby mal úspech a cveng?
Prečo vlastne blogovať?
Vaše texty sa majú dostať k ľuďom, ktorí o vašej firme, značke, produktoch, službách ešte nepočuli. Kladiete si otázku, ako písať blog tak, aby sa toto úspešne dialo? Nasmerujeme vás v ďalších odstavcoch.
Aký obsah tvoriť?
- Zaujímavé texty s vysokým potenciálom zdieľania na sociálnych sieťach.
- Aktuality vo vašej oblasti.
- Články, ktoré sa umiestnia na lepších pozíciách ako produktové stránky, s vysokým potenciálom pre vyhľadávače.
- Texty s pridanou hodnotou, vďaka ktorým si e-shop buduje vzťah so zákazníkom a zároveň posilňuje autoritu i brand.
Ako na content plán?
Pri hľadaní tém na blogy stavte na Google našepkávač, sociálne siete i diskusné fóra. Snažte sa zodpovedať najčastejšie dopyty a dotazy užívateľov. Ďalej pristúpte k doplneniu kľúčových slov. Ku každej téme najlepšie tri až päť. Podniknite s týmto cieľom rýchlu analýzu kľúčových slov. Pomôžte si nástrojom Keyword Planner a vyberte tie s najväčším potenciálom.
Ako napísať dobrý blog
V prípade, ak vám píše texty niekto iný, externý, je v prvom rade dôležité zosúladiť si predstavy a informácie, aby ste tam mali všetko, čo plánujete a copywriter vedel, v akom duchu pre vás tvoriť.
K samotnému procesu, je fajn si najprv naštudovať relevantné zdroje a pripraviť stručnú osnovu. Body v podobe podnadpisov, čomu sa chcete v texte venovať. Následne ich môžete začať rozvíjať v jednotlivých odsekoch. Je úplne prirodzené, ak vám počas procesu niektoré vypadnú a iné zase pribudnú.
Vyhnite sa dlhočizným vetám, ničnehovoriacim frázam a vate. Snažte sa skôr staviť na konkrétne tipy, príklady. Odpovedajte na otázky, nastolené na začiatku článku. Občas je fajn tiež tému odľahčiť ľahkým humorom. Vyberte tiež k článku nejaký originálny obrázok a máte vyhraté.
Čo sa týka rozsahu, ideálne je, ak sa zmestíte do 1,5 až 2 normostrán, pokiaľ ste si zrovna nevybrali rozsiahlu odbornú tému, kde musíte ísť do hĺbky.
S kľúčovými slovami opatrne, aby ste článok nepreoptimalizovali. Zapracujte ich do nadpisov, meta description, perexu i textu, ale všetko v primeranej miere. Takisto pozor na prelinky, postačia 3 až 4, inak by to už mohlo byť rušivé.
Čo s hotovým blogom?
Okrem toho, že ho uverejníte, tak ho prezdieľajte na sociálnych sieťach, zmieňte ho v newsletteri, počítajte s ním pri internom linkbuildingu… Skrátka, využite ho všade, kde sa dá. Nech je vaším nástrojom na propagáciu, na ktorý budete hrdí a prinesie vám zviditeľnenie brandu i nových zákazníkov.
Potrebujete s niečím poradiť v oblasti SEO či obsahového marketingu? Využite možnosť našej bezplatnej konzultácie a spoločne sa na to pozrieme.