6 faktorov hodnotenia Google, ktoré netreba ignorovať

seoanalyzy 21. mája 2022 0 Komentáre

Hodnotiacich faktorov Google, ktorým podlieha i váš web, sú desiatky, ba stovky. Spätné odkazy, rýchlosť webu, obsah, užívateľská skúsenosť… My sme si posvietili na tie najdôležitejšie z nich. Na ktorých skutočne záleží? Najviac si zaslúži pozornosť 6 nasledovných faktorov:

 

 

1. Spätné odkazy

O ich dôležitosti svedčí fakt, že patria medzi tri hlavné hodnotiace faktory Google. Spätné odkazy majú za úlohu zvýšiť autoritu vašej domény a stránky i jej dôveryhodnosť. Platí jednoduché pravidlo: Čím viac odkazov máte, tým je váš web v očiach Google lepší a bude sa tak zobrazovať vyššie vo vyhľadávaní.

 

2. Rýchlosť stránky 

Od tohto faktora závisí, ako rýchlo dokážu používatelia zobraziť obsah a interagovať s ním. Už dlhší čas aj od neho závisí umiestnenie vašej stránky vo vyhľadávači.

Spraviť si pravidelne test rýchlosti webu môžete pomocou nástroja Google PageSpeed. Pozrie sa na rýchlosť pre počítačovú aj mobilnú verziu. Následne ich ohodnotí skóre od 0 do 100. Hoci je dôležité mať obe verzie na vyššej úrovni, o niečo viac by ste mali prihliadať na tú mobilnú. Mobile First Indexing berie Google prioritne do úvahy. Takisto, hodnotenie desktopovej verzie sa málokedy dostane pod 50 bodov, čo sa o tej mobilnej nedá povedať. Na nej treba jednoducho zapracovať viac. No a v neposlednom rade sa po zlepšení mobilného skóre väčšinou zväčší aj to desktopové.

 

3. Relevantnosť stránky

Pre Google je dôležité, aby užívatelia pri návšteve vášho webu našli niečo súvisiace s ich vyhľadávaním. Miera relevantnosti daných stránok k dotazom má potom za následok ich zoradenie. Relevantnosť by sme teda v podstate mohli opísať ako pomyselnú vlastnosť, ktorá stanovuje mieru dôležitosti výsledkov pri vyhľadávaní. 

 

4. Autorita domény (DA)

O jej zvyšovanie sa usiluje rôznymi SEO technikami azda každý web. Predstavuje jeden z hlavných hodnotiacich faktorov určujúcich, na akom mieste na stránkách s výsledkami vyhľadávania sa váš web zobrazí. Túto metriku vyvinula SEO agentura MOZ. Jej hodnota sa môže pohybovať od 0 do 100, pričom v slovenských podmienkach už aj weby s autoritou okolo 30 až 40 môžeme považovať za lepší priemer. Tie najlepšie portály a brandové weby dosahujú autoritu domény (DA) až okolo 60-70. A čo tvorí jej základ? Práve vyššie zmienené spätné odkazy. 

 

5. Bezpečnosť domény

Prestíž a umiestnenie vášho webu závisí aj od toho, ako ho máte zabezpečený. Takisto vám to prinesie aj benefity v podobe využívania Google služieb. Aktuálne je nutné používať HTTPS protokol zabezpečenia. Inak vás Google označí ako „nezabezpečený” web, čo by pre vás predstavovalo zníženú dôveryhodnosť v očiach užívateľov. Nasadenie HTTPS na web spočíva vo vystavení SSL certifikátu na danú doménu a následnej úprave URL adries a obsahu.

 

6. Aktuálnosť stránky a kvalitný obsah

Dôležité je tiež, aby na vašom webe pravidelne pribúdal nový obsah. Je potrebné písať články, blogy. Snažte sa o kvalitné výstupy. Píšte o tom, čomu sa venujete, čomu sa rozumiete. Snažte sa, aby vás ostatní v danej oblasti brali ako autoritu a potenciálni klienti u vás našli odpovede na ich otázky. Tvorte tiež nové podstránky a dopĺňajte či aktualizujte popisy na nich. Nezaspite na vavrínoch a pracujte na vašom webe neustále. Google si to všíma.

 

Máte ešte nejaké ďalšie otázky z oblasti SEO? Prípadne potrebujete s niečím konkrétnym pomôcť? Tak neváhajte a využite možnosť konzultácie zdarma s našimi SEO špecialistami.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.