5 tipov obsahu pre lepší marketing i SEO

seoanalyzy 26. decembra 2022 0 Komentáre

Kladiete si otázku, aký obsah tvoriť, aby to nebolo iba nejaké to zaujímavé čítaníčko na vašom blogu? Ale aby reálne napomohol aj k posilneniu brandu a nejakým tým konverziám? Stavte na nasledovné typy obsahu, ktoré posilnia marketing i SEO.

Zdroj foto: Unsplash.com

 

Na aký obsah sa zamerať?

Nielen SEO články, klasické blogy o všetkom a o ničom, PR a natív. Viete si tvoriť ďalšie typy obsahu aj sami. Bez toho, aby vás to stálo majland a zároveň viete, že to má výrazný vplyv na váš online biznis.

Obsahový marketing najúčinnejšie podporíte prostredníctvom žánrov ako sú rozhovor s odborníkom, recenzia, návod/manuál ako na niečo, článkami tipu zoznam, či textami o novinkách vo vašej oblasti.

 

1. Rozhovor s odborníkom

Pripravte text s niekým, kto je podľa vás špičkou v  danej oblasti. Prípadne namierte svetlá reflektorov na vedúcich vašej spoločnosti, alebo niekoho, kto prišiel s novým unikátnym produktom či službou, priniesol skvelé výsledky. 

Ide o účinnú cestu, ako spojiť kvalitný obsah s niečím brandovým a nevynechať ani úlohu kľúčových slov a SEO, ktorá je v obsahovom marketingu veľmi dôležitá.

 

2. Recenzia

Pri tomto type obsahu je najvýhodnejšie to, že vy sami s ním nemáte žiadnu robotu. Vytvorí ho za vás niekto iný. Vo vašom záujme by malo byť len to, aby sa o vás písalo v pozitívnom svetle. 

Zhromažďovať recenzie môžete vo vašom účte Google Moja Firma, na sociálnych sieťach, alebo zverejňovať skúsenosti a dojmy zákazníkov na vašom webe pod hlavičkou Referencie, či Povedali o nás. Aj to je smer, na ktorý sa oplatí v rámci obsahového marketingu orientovať.

 

3. Návod / manuál

Tento typ obsahu si už budete musieť vytvoriť sami. Ale bude to stáť za to, lebo vaše úsilie prinesie užitočný a jedinečný text, edukujúci, ako narábať s vaším produktom či službou. Podporí váš marketing a zároveň zodpovie dotazy používateľov, čo vám zase pomôže na poli SEO. Nezabudnite sem zakomponovať vhodné kľúčové slová a longtaily, aby bol efekt dokonalý.

 

4. Zoznam

Ľudia majú radi čísla, body, odrážky. Ľahšie sa im potom orientuje. Dokážu rýchlejšie čítať, resp. dané „preskenovať” očami. Samotný text pôsobí jednoduchšie, prehľadnejšie. Majte to na mysli pri každej tvorbe článku. Určite sa nájde miesto, ktoré môžete „odľahčiť” vymenovaním nejakých benefitov alebo príkladov. Toto sa často a s obľubou používa i pri SEO článkoch. Myslite na to nabudúce, keď budete nejaký tvoriť.

 

5. Novinky vo vašej oblasti

Postrehli ste na zahraničnom trhu nejaké novinky, o ktorých máte „tušáka” , že čo nevidieť zavítajú aj do našich končín? Pokiaľ prídete s textom o unikátnom produkte, novej službe, inovácií ako prvý, ocení to Google i užívatelia. V rámci slovenských zdrojov sa na vás bude odkazovať ako na primárny článok, popularitu zožnete tiež na sociálnych sieťach. Oplatí sa preto robiť si pravidelný research na zahraničných portáloch a mať prehľad vo vašej oblasti na globálnejšej úrovni.

 

Zaujímate sa o oblasť marketingu, nielen toho obsahového? Máte nejaké otázky aj ohľadom optimalizácie vo vyhľadávačoch? Zišla by sa vám rada odborníkov? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Najlepšie, ak využite možnosť konzultácie zdarma. Povenujeme sa vašim otázkam a nasmerujeme váš online biznis.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *