4 základné SEO aktivity pre zviditeľnenie sa v Google
Hlavným cieľom SEO optimalizácie je zviditeľnenie sa v Google, resp. posun na vyššie pozície. S tým ruka v ruke prichádza vyššia organická návštevnosť a najmä želané konverzie. Pozrime sa spoločne na základné aktivity, ktoré podniknúť, aby ste sa posunuli vo výsledkoch vyhľadávania na prvé priečky.
Zdroj foto: Pixabay.com
1. Analýza kľúčových slov
Mala by počítať s organikou aj s reklamným obsahom. Analýza kľúčových slov slúži ako prehľad vyhľadávaného v súvislosti s vybraným odvetvím. Nachádzajú sa tu dáta o mesačnej vyhľadávanosti, pozíciách na dané kľúčové slovo, konkurenčnosti, ceny za klik. Ideálne, ak analýzu kategorizujete pre lepší prehľad a následné zapracovávanie na podstránky a do tematických kampaní.
Vo všeobecnosti platí, že nová analýza kľúčových slov by sa mala robiť približne každý rok. Pozície je na začiatku fajn sledovať si každý mesiac-dva. Aby ste vedeli, pod akými kľúčovými slovami vás potenciálni zákazníci vyhľadávajú, resp. cez aké sa k vám dostanú, je nevyhnutné „zbehnúť” si analýzu. Pre potreby SEO optimalizácie webu, interného i externého obsahu a takisto pre reklamy v Google.
Na základe zozbieraných kľúčových slov sa rozhodne, ktoré sú pre váš online biznis dôležité a majú predpoklad posunúť vás vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, priniesť väčšiu organickú návštevnosť i viac konverzií.
Medzi najznámejšie a najpoužívanejšie analytické nástroje v tejto oblasti patria Google Keyword Planner, Semrush, Ahrefs či Marketing Miner. Šikovne si tiež viete pomôcť bezplatným Google našepkávačom a doplniť ním všeobecnejšie výrazy o longtaily.
Analýza kľúčových slov v nástroji Marketing Miner
2. On-page SEO audit
Nastaví zrkadlo vášmu webu či e-shopu, resp. zistí, ako na tom ste čo sa týka SEO. Máte zapracované kľúčové slová v texte a vyplnené základné SEO parametre? Na akých pozíciách sa nachádzate pri jednotlivých výrazoch, zistených z aktuálnej analýzy kľúčových slov? Ako ste na tom s indexáciou stránok a koľko chýb momentálne ukazuje Google Search Console? Na tieto a ďalšie otázky prinesie odpoveď práve On-page SEO audit.
V závislosti od veľkosti webu a počtu podstránok môže tento audit trvať niekoľko dní až týždňov. Prvým výstupom býva tabuľka s hodnotením webu, pozíciami, chybami a navrhovanými riešeniami. Ďalším krokom býva výber kľúčových slov a ich zapracovanie na stránky, do textu, nadpisov, alt tagov obrázkov, SEO parametrov, vyplnenie chýbajúceho… Nasleduje vyriešenie technických chýb ako sú zlé presmerovania, index Google alebo duplicity.
Ukážka vyplnených SEO parametrov (title, popis) na stránke v SEO rozšírení
3. Externý a interný linkbuilding
Keď už máte zbehnuté prvé „povinné jazdy” a viete sa na základe výsledkov z nich „odraziť”, je na čase pustiť sa do tvorby niečoho nového. Na poli SEO vám budú veľmi nápomocné spätné odkazy. Tie totižto Google vyhodnocuje a na základe ich množstva a kvality posúva váš web vo vyhľadávaní.
No nielen odkazové portfólio zložené z externých linkov na dobre hodnotených a pre vás relevantných portálov je pre SEO napredovanie dôležité. Okrem neustáleho hľadania zmienok o vás a potenciálov prelinkov na kľúčové slová, sa zamerajte aj na interný linkbuilding. Poprejájajte vaše podstránky so službami, produktami, kategóriami ako pavučinu. Google vás odmení a zlepší sa tiež konverzná cesta používateľov.
Pri linkbuildingu oceníte nástroje ako sú Marketing Miner či Majestic, ktoré vás nasmerujú na stránky, kde už prelinky máte alebo by ste mohli mať. Plus poslúžia aj pri kontrole a aktualizácii odkazového portfólia.
Ukážka vyhľadávania spätných odkazov v nástroji Majestic
4. Tvorba blogov a SEO článkov
Pokiaľ chcete od Google lepšie hodnotenie a zároveň vyššie priečky, je dôležitá tiež pravidelná tvorba obsahu. Kvalitného, z vášho odvetvia. Píšte o tom, čomu sa vo vašom biznise venujete, v čom by ste mali byť znalí. Tvorte s ohľadom na aktuálne aj budúce otázky používateľov. Vaše blogové, PR, SEO články by mali v sebe nielen zahŕňať kľúčové slová a frázy, ale aj odpovede na najčastejšie dopyty. Ideálne, ak budú čiastkovo plniť úlohu FAQ. Zverejňujte na vašom blogu nové texty, recyklujte tiež tie staršie a z času na čas publikujte aj na externých portáloch s vašim zameraním pre zviditeľnenie brandu, podporu vybraných produktov či služieb.
Potrebujete pomocníka pri SEO aktivitách na vašom webe? Zišli by sa vám odborníci, ktorí by vám vypracovali on-page SEO audit, pomohli nasmerovať pri kľúčových slovách, linkbuildingu i novom contente? Sme tu pre vás. Využite možnosť konzultácie zdarma a spoločne si dohodneme postup.