Úloha umelej inteligencie pri tvorbe PR, SEO článkov a blogov
V posledných mesiacoch získavajú na popularite nástroje na generovanie textu. Chat GPT od OpenAl (Microsoft), potom rovnakého pomocníka vyvinul aj Google (Google Bard). Používatelia ich hneď zapojili do procesov content marketingu. Ako sa zatiaľ osvedčili pri tvorbe PR, SEO článkov, blogov?
Umelá inteligencia ako asistent pri tvorbe textu
Chat GPT a Google Bard ako najväčšie hviezdy
Zadáte im dotaz vo forme klasickej otázky alebo jednoducho kľúčové slovo pre text. A už sa vám generujú informácie, s ktorými môžete ďalej nakladať podľa uváženia a ušetriť si tak dlhé googlenie. Aktuálne sú najviac zmieňovanými dva Al tooly:
ChatGPT od Microsoftu dokáže odpovedať na rôzne dotazy a vytvárať text v mnohých jazykoch. Ide o jeden z najvýkonnejších chatbotov, aké boli doposiaľ vyvinuté. Využíva technológiu zvanú generatívne preberanie tém (GPT), ktorá mu umožňuje spracovávať a generovať texty. Jeho najväčšou výhodou je, že vie analyzovať aj kontext.
No a potom je tu Google Bard. Hoci je zatiaľ k dispozícii len v Spojených štátoch a Veľkej Británii, čoskoro sa ho hádam dočkáme aj v našich končinách. Používatelia ocenia výber z niekoľkých rôznych návrhov odpovedí. Následne mu vedia ďalej klásť doplňujúce otázky. Čo sa môže v budúcnosti osvedčiť aj pri tvorbe dlhších informačných blogov či externých textov.
Ďalšie možnosti Al toolov pri content marketingu
Aj keď najväčšie vlny v content marketingu vyrobili práve dva zmienené nástroje, v našom online priestore ich máte k dispozícii viacero. Napríklad Smodin’s AI Writer, s ktorým poľahky vytvoríte SEO článok, blog, popis podstránky, alebo aj niečo vedeckejšie. Na začiatku roka 2023 tu bola aplikácia Cyril, ktorá vedela zadaný text parafrázovať, pomohla s definíciou pojmu, alebo aj vytvoriť obrázok na základe kľúčového slova. Aktuálne splynula s Bubble aplikáciou, ponúkajúcou viacero Al nástrojov pod jednou strechou.
Ďalej môžete staviť na nástroj Jasper, dostupný vo viac než 25 jazykoch, v ktorého free verzii si viete vygenerovať až 10-tisíc slov. Pokiaľ si chcete uľahčiť i písanie kratších textov, statusov, či obchodných mailov, vyskúšajte ďalší Al tool Writesonic.
Takýchto free i platených nástrojov je k dispozícii viac než dosť. Určite si nejaký vyberte a zapojte ho do content marketingových a copy záležitostí, ušetríte tak čas i celkové kapacity.
Umelá inteligencia má zatiaľ svoje limity
Tieto nástroje majú tendenciu vytvárať pridlhé vety, v ktorých sa zamotajú. Je tak nutné text ešte „prekopávať”. No a napríklad pri Chat GPT sa vyskytuje hneď niekoľko závažnejších problémov. Prvým z nich je preťaženosť systému. Jeho free verziu chce otestovať tak veľa používateľov, že je v čase vysokého dopytu často obmedzená dostupnosť. Ďalej je tu problém s faktografickými údajmi, ktoré Chat GPT často prináša len ako zhluk dohromady navzájom si odporujúcich informácii. Omnoho lepšie je na tom pri všeobecných definíciách. Pri nich vám Al tooly často nahradia dlhé googlenie, či chýbajúcu kreativitu, postavia vám základnú osnovu odstavca.
No a na záver sa nám vynára otázka, ako to bude do budúcna so zazdrojovaním takýchto nástrojov? Odkiaľ čerpal autor pri tvorbe textu? Budú sa brať Al tooly ako relevantné zdroje? Pri SEO článkoch to ešte ujde, ale čo tie ostatné, pri ktorých sa bude dbať i na odbornosť a dôveryhodnosť?
Každopádne, botov treba zatiaľ kontrolovať, triediť nimi vygenerované informácie, editovať. Fyzická osoba je stále pri procese tvorby textov nevyhnutná. Uvidíme, dokedy…
Potrebujete pomoc pri obsahovom marketingu a SEO? Zišiel by sa vám niekto na analýzu kľúčových slov či optimalizáciu textov? Radi by ste si nejaké veci overili u profesionálov? Obráťte sa na našich SEO špecialistov a spoločne si vaše otázky prejdeme na našej prvej konzultácii zdarma.