3 rýchle SEO tipy, ktoré by ste mali hneď implementovať
SEO sa skladá z mnohých aktivít, viac či menej časovo náročných. Máme pre vás tipy na 3 jednoduché, ktoré dajú ľahko implementovať a pre váš web sú okamžitým prínosom. Zamerajte sa na meta titles a meta descriptions, alt tagy, starší obsah, pridajte štruktúrované dáta.
1. Starajte sa o meta tagy
Pokiaľ ide o rýchle úpravy SEO, správna optimalizácia vašich meta tagov je samozrejmosťou. Pýtate sa, čo sú to meta tagy? Čo všetko sem spadá? Ide o značky, ktoré nájdete v hlavičke webu. Medzi hlavné patria meta title (titulok), meta description (popisok stránky) a samotné kľúčové slová.
Pri meta titles, meta descriptions sledujte ich dĺžku (do cca 60 znakov pri titles, do cca 155 znakov pri meta descriptions), zapracované relevantné kľúčové slová, dajte si záležať na jedinečnosti (upútajte pozornosť, používajte otázky, zahrňte značku).
Nezabúdajte ani na obrázky. Ich veľkosť priamo ovplyvňuje rýchlosť stránky. Používajte správne formáty (JPEG, PNG,GIF), komprimujte (znížte veľkosť súboru obrázka bez toho, aby stratil na kvalite). Tiež je dôležité mať vyplnené alt tagy, vďaka čomu sa ku vám užívatelia môžu dostať aj cez vyhľadávanie obrázkov v Google.
2. Aktualizujte a recyklujte starý obsah
Venujte pozornosť i starším článkom, blogom, štúdiám. Aktualizujte / vylepšite ich obsah, SEO optimalizujte, skontrolujte prelinky, nanovo publikujte. Pomôžte si pritom nástrojom Google Analytics. Ten vás nasmeruje na stránky s poklesom organickej návštevnosti. Zamerajte sa na ne a dostaňte ich späť k vyšším číslam. Pridajte zaujímavé aktuálne informácie, zlúčte obsah dvoch stránok do jednej, zlepšite vizuál i UX, vylepšite linkbuilding, propagujte staro-nový obsah na sociálnych sieťach. Pracovať treba aj na starom obsahu, ťažiť z toho, čo už máte, nielen tvoriť stále niečo nové.
3. Pridajte štruktúrované dáta
Ide v podstate o kus zdrojového kódu, ktorý môžete umiestniť na webovú stránku. Na základe informácii v určitom formáte vyhľadávač porozumie obsahu a podľa toho vie upraviť vzhľad vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Uvidíte, štruktúrované dáta, alebo inak rich snippets, budú pre vás pridanou hodnotou. Poskytnú vyhľadávačom ďalšie informácie o vašom webe. Pomôžu vám byť lepšie viditeľnými v SERP-e. Môžete nimi označiť klasické články, produkty, videá či recenzie. Na web je možné ich nasadiť niekoľkými spôsobmi, napríklad vo formáte JSON-LD (najodporúčanejšia i zo strany Google), Microdata, RDFa.
Viac o štruktúrovaných dátach (rich snippets), ich prínosoch i spôsoboch nasadenia si môžete pozrieť v tomto článku.
Nie ste v SEO úplne doma, no viete, že by ste s tým mali niečo robiť, ak sa chcete posunúť v organike? V meta tagoch nemáte tak úplne upratané. Viete iba, že existujú. Meta title, meta descriptions, kľúčové slová, alt tag img… Nechajte to na nás, pomôžeme vám. Využite možnosť konzultácie zdarma a načrtne sa vám konkrétne riešenie a plán.