On-page verzus off-page SEO: Aké sú medzi nimi rozdiely?
Optimalizácia pre vyhľadávače zahŕňa dve základné kategórie. On-page a off-page SEO. Poďme si upratať v tom, aké aktivity spadajú do ktorej z nich. Následne budete mať o niečo jasnejšie v samotnej SEO stratégii pre váš web alebo e-shop.
Pri SEO všetko stojí na kľúčových slovách
SEO proces sa skladá zo súboru aktivít, ktoré majú za cieľ posunutie vašej stránky vo vyhľadávači na vyššie pozície a následne i nárast čísel organickej návštevnosti. Zameriavame sa pri ňom na vybrané kľúčové slová alebo longtaily, prostredníctvom ktorých sa užívatelia dostávajú ku vašim produktom alebo službám. Na nich následne stoja dané SEO aktivity. Tie pozostávajú najmä z kvalitného externého a interného linkbuildingu, tvorby obsahu, pravidelných analýz, ale tiež práce na technickej a UX kvalite webu.
Čo patrí pod on-page SEO?
V skratke ide o všetky SEO aktivity, ktoré sa realizujú na vašom webe. On-page SEO pracuje so všetkými prvkami na vašej stránke. Tými, ktoré ovplyvňujú vaše pozície v Google. Pri on-page SEO počítame so zapracovaním kľúčových slov do textu, nadpisov H1, H2, H3…, title a meta description, URL, nezabúdame tiež na alt tagy pri obrázkoch. Tvorba blogu a nového obsahu (podstránky, produkty, novinky…) je tiež aktivita spadajúca pod on-page SEO. S textami počítajte pri podpore interného linkbuildingu. Ten by mal slúžiť ako taká pavučina vášho webu, ktorá užívateľov jednoducho zavedie presne tam, kam sa potrebujú dostať oni a chcete ich tam mať i vy. Pod túto kategóriu spadajú ešte technické úpravy na vašej stránke (rýchlosť, responzívnosť, štruktúra, bezpečnosť…) zabezpečujúce dobrý užívateľský zážitok.
Ak by sme to mali zhrnúť, on-page SEO aktivity sú dôležité preto, aby sa váš web zobrazoval užívateľom čo najviac na relevantné dopyty, našli presne to, čo hľadajú, a takisto, aby aj Google vedel vašu stránku lepšie „prečítať”.
Čo patrí pod off-page SEO?
Off-page SEO sa vzťahuje na všetky SEO aktivity mimo vášho webu, ale na jeho priamu podporu. Tieto taktiky majú vplyv na jeho nasledovné parametre:
- autorita domény (DA),
- autorita stránky (PA),
- dôveryhodnosť (TF),
- citačný tok (CF).
Zaraďujeme sem budovanie odkazového portfólia (SEO linkbuilding zameraný na relevantné portály, blogy, magazíny s vyššou autoritou než je tá vaša), tvorbu nového obsahu (publikovanie článkov na externých portáloch). Ku off-page SEO aktivitám radíme i spolupráce s rôznymi blogermi či influencermi.
Ak by sme to mali zhrnúť, táto kategória externých SEO aktivít vám pomôže získať vyššiu autoritu pri hodnotení Google a vybojovať si svoje miesto v SERP-e (vo výsledkoch vyhľadávania).
Váhate, či je ten správny čas začať so SEO aktivitami? Nemáte prečo. Stránka optimalizovaná pre vyhľadávače vám totižto bude skvelým odrazovým mostíkom pre PPC kampane aj reklamy na sociálnych sieťach. Berte to ako prínosný začiatok, z ktorého budete čerpať dlhodobo. Potrebujete poradiť a spýtať sa na nejaké detaily? Obráťte sa na našich odborníkov a využite možnosť konzultácie zdarma.