Migrácia nového webu
Ako nestratiť pôvodné pozície a neprísť o návštevnosť?
Chystáte sa na migráciou webu a desíte sa toho, že by ste mohli jedným nepremysleným krokom prísť o všetko, čo ste si budovali roky? Poradíme vám, ako na nový web bez nepríjemností v podobe strát pozícii a prepadu organickej návštevnosti.
Čo má vplyv na pozície a návštevnosť v Google?
- úplne nový web po redizajne,
- iný CMS systému (platformy na správu obsahu), ktorý web využíva,
- zmena použitého protokolu alebo zmena domény či subdomény,
- väčšia zmena štruktúry na webe (premenovanie URL, H1, kategórií, hierarchia článkov),
- ak stránka obsahuje škodlivý kód,
- dlhšia nedostupnosť webu (rýchlosť, chyby pri spojení).
- stránky, ktoré slúžia iba na presmerovanie na iné podstránky, bez skutočného obsahu,
- nesprávne nastavené dočasné presmerovanie 302 či trvalý redirect 301 tiež môžu zamávať so SEO.
Ako na bezpečnú migráciu nového webu?
Pred migráciou
Ešte pred samotnou migráciou si v prvom rade ujasnite hlavnú verziu domény. Pripravte nový súbor robots.txt pre zamedzenie prístupu robotom a náhodným návštevníkom a novú XML mapu webu sitemap.xml. Ďalej trvalé presmerovania z existujúcich URL adries na nové URL adresy pri ich zmene (použite 301 redirect). Pozrite si v Google Analytics, aký obsah vám prináša väčšinu návštevnosti z organiky. Tento následne prekopírujte do nového CMS systému. Pokiaľ chcete ľahšie odfiltrovať budúce návštevy končiace na neexistujúcej stránke, pripravte si vlastnú chybovú stránku 404. Doplnkovo si môžete pripraviť aj stránku s oznamom o dočasnej nedostupnosti webu. A pokiaľ chcete na novej stránke pracovať úplne bez stresu, spravte si kompletnú zálohu tej starej. V prípade, ak by sa niečo pokazilo, viete sa ku nej v pohode vrátiť. No a v neposlednom rade by ste nemali zabudnúť na preklopenie databázy užívateľov. To je totižto základ, ktorý pre nový web potrebujete. Dobrým nápadom je tiež informovať zákazníkov o pripravovaných zmenách i pomocou newslettera alebo sociálnych sietí.
Počas migrácie
Počas migrácie dočasne vypnite v rámci neplytvania rozpočtu kampane v Google Ads a Facebook Business Manager.
Spustite dočasnú stránku a smerujte na ňu všetku návštevnosť (302 redirect). Potom môžete odstaviť starý web a nahrať kód nového webu. Ďalej povoliť indexáciu a nahrať nové súbory robots.txt a sitemap.xml. Overte si tiež, či sú title, description a štruktúra H tagov správne, unikátne pre každú stránku a či sú SEO URL v poriadku a zodpovedajú obsahu.
Po migrácii
Otestujte základnú funkcionalitu prostredníctvom prezretia niekoľkých stránok, odoslania formulárov či objednávok. Skontrolujte, či sa nový web zobrazuje správne naprieč všetkými zariadeniami. Za použitia nástroja Screaming Frog skontrolujte všetky podstránky. Zistíte tak prípadné chyby 404 a rôzne ďalšie. Do nástroja Search Console zase odošlite nový sitemap.xml. Dajte si čas niekoľko hodín až dní a skontrolujte v ňom odhalené problémy. Takisto po rovnakom čase si pozrite návštevnosť v Google Analytics.
Máte ďalšie otázky z oblasti SEO? Potrebujete s niečím na vašej stránke či e-shope pomôcť? Zišla by sa vám rada, ako úspešne na nový web? Obráťte sa na nás a využite možnosť bezplatnej konzultácie na Seoanalyzy.sk. Veríme, že vás správne nasmerujeme a spravíme všetko ku vašej spokojnosti.