4 otázky, ktoré by ste si mali položiť pri SEO optimalizácii obrázkov

seoanalyzy 7. februára 2023 0 Komentáre

Použitie obrázkov je pre kvalitnú SEO optimalizáciu a príjemný užívateľský zážitok nevyhnutné. Okrem toho, že by mali súvisieť s obsahom článkov, je potrebné posvietiť si aj na ich veľkosť, kľúčové slová a ďalšie SEO parametre. Pýtate sa, prečo sa na to kladie taký veľký dôraz? Zanedbanie obrázkov vám totiž môže pokaziť celé vaše úsilie na poli SEO.

Zdroj foto: Pexels.com

 

1. Aké veľké obrázky pridávať na stránku?

Čím väčší je obrázok, tým dlhšie sa vaša stránka načítava. Toto následne môže viesť k nárastu bounce rate (miera okamžitých odchodov) a poklesu konverzií. Nepomôžu vám ani top špičkový content s ohľadom na kľúčové slová a potrebné SEO parametre. Jednoducho ste zanedbali obrázky a toto je daň. Vráťte sa preto k nim a pohrajte sa s nimi tak, aby nezaberali na vašom serveri príliš veľa miesta a zároveň nestratili na kvalite

Všetky obrázky pripravte do rozlíšenia, v akom ich chcete zobraziť na stránke. Udržujte veľkosť obrázkov pod 300 kb. Riešením sú zníženie rozlíšenia, kompresia alebo odstránenie EFIX dát. Existuje viacero jednoduchých nástrojov, ktoré vám s tým pomôžu. Napríklad Kraken.io, Compress.now alebo ImageOptin. Keď už budete mať obrázky upravené, skúste ich otestovať prostredníctvom PageSpeed Insights, či WebPageTest.

2. Ako prispôsobiť obrázky mobilným zariadeniam?

Rôzne obrazovky mobilných zariadení môžu s vašimi obrázkami porobiť „šarapatu”. je potrebné nastaviť viaceré veľkosti pre rôzne rozlíšenia. Týmto sa zaoberá atribút srcset. Zadáva sa sem spravidla viac URL obrázků, oddelených čiarkou.

Vydýchnuť si môžete, pokiaľ používate WordPress. Ten do nich totižto automaticky pridáva atribút srcset, ktorý im umožňuje meniť sa v závislosti od veľkosti obrazovky zariadenia, na ktorom sa zobrazuje webstránka.

3. Ktoré SEO parametre vypĺňať pri obrázku?

V záujme SEO optimalizácie webstránok by ste mali vypĺňať názov obrázka, alt tag img, img title tag a URL. Pri všetkých myslite na vhodné zakomponovanie kľúčového slova alebo longtailu, ideálne takého, na ktoré optimalizujete vstupnú stránku. Nezanedbajte ani samotný názov súboru pri nahrávaní obrázka. Nech to nie je len zhluk ničnehovoriacich písmen a čísel.

4. Prečo sa oplatí zamerať sa pri SEO aj na obrázky?

  • Googlebot vie rozoznať, čo je na obrázkoch a ako to zapadá do väčšieho kontextu.
  • Pokiaľ obrázky umiestnite čo najbližšie k súvisiacemu textu, dosiahnete aj vyššie hodnotenie kľúčového slova.
  • Môžete z nich získať i pomerne slušný organický traffic cez vyhľadávanie obrázkov v Google.
  • Pridajú hodnotu vášmu obsahu na stránkach a práve obsah je v súčasnosti jedným z najviac cenených SEO parametrov.

Tiež si lámete hlavu nad obrázkami na vašom webe? Prípadne je toho v SEO oblasti viac, s čím by sa vám zišla pomoc? Obráťte sa na našich SEO špecialistov a spoločne si posvietime na vaše problémy. Ideálne, ak začnete našou konzultáciou zdarma.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *