Ako na meta title a description?

seoanalyzy 16. mája 2022 0 Komentáre

Účel, správna dĺžka, plus na čom si dať záležať

Meta title a meta description sú dôležité SEO atribúty, ktoré musí mať vaša stránka vyplnené, pokiaľ chce mať budúcnosť vo vyhľadávačoch. Čo všetko by mali spĺňať? Aký je ich hlavný účel? A do koľkých znakov sa pri nich zmestiť?

Meta tagy – na čo slúžia a ktoré sa používajú?

Meta značky sú útržky textu, popisujúce obsah stránky. Patria k najzákladnejším SEO prvkom. Meta tagy vyhľadávacie nástroje čítajú pre jednoduchšiu a súhrnnejšiu predstavu o obsahu vašich stránok a súvisiacich kľúčových slovách. Nezobrazujú na samotnej webovej stránke, ale iba v zdrojovom kóde HTML na stránke. Patria sem meta title, meta description a kľúčové slová. V nasledujúcich odsekoch sa pozrieme, ako na správnu tvorbu prvých dvoch z nich.

 

Meta title – charakteristika a účel

Ide o SEO atribút, určujúci názov stránky. Zobrazuje sa vo výsledkoch vyhľadávania (SERP) ako nadpis, na ktorý ľudia klikajú, aby sa dostali na daný web. Meta title vám môžu priniesť veľkú časť úspechu na poli SEO. Ide o prvú časť obsahu, ktorú užívateľ uvidí. Hovorí vyhľadávačom i ľuďom, o čom je vaša stránka, aké produkty alebo služby ponúka. Je zvýraznený väčším písmom, modrou farbou a po kliknutí vás presmeruje. No a ak máte vyšperkovaný title a súčasne kvalitný obsah na webe, prinesie vám to zvýšenie miery prekliku (CTR).

 

Ako na správny meta title?

Meta title by mal byť jedinečný, meniaci sa na každej stránke podľa názvu sekcie. Delí sa na dve časti. Jeho prvá časť by mala obsahovať názov sekcie a druhá časť za pomlčkou alebo oddeľovníkom všeobecný titulok, reprezentujúci značku na webe a vo vyhľadávači. Zapracované kľúčové slová sú alfou a omegou. Platí, že čím sú bližšie k začiatku názvu, tým lepšie. Ak je to možné, použite sekundárne kľúčové slovo s rovnakým vyhľadávacím zámerom. Prípadne stavte na longtail a máte dve v jednom. 

Skúste meta title vytvoriť v duchu ponúknutia nejakého benefitu. Zaujmite, vyzvite v akcii. Použite čísla, ktoré pritiahnu pozornosť. Snažte sa o plynulé premostenie meta title s meta description. Čo sa týka rozsahu, snažte sa udržať v medziach 50 až 60 znakov. Inak sa môže stať, že vám Google meta title umelo usekne a nahradí troma bodkami. Avšak, na druhej strane, riadi sa pixelmi. Niektoré znaky sú prirodzene širšie a zaberú viac miesta. Rozdiel je tiež v desktopovej a mobilnej verzii toho istého titulku. Preto je dobré skontrolovať si jeho náhľady v SEO nástroji.

TU si napríklad môžeme ukázať, ako taký meta title a meta description vyzerajú vo vyhľadávacej sieti: 

Meta description – charakteristika a účel

Meta popis je prvok HTML, prinášajúci stručný súhrn webovej stránky. Jeho značka sa zobrazí ako súčasť úryvku vyhľadávania na stránke s výsledkami vyhľadávača (SERP). Priamo na webovej stránke nie je viditeľný. Úlohou meta description je poskytnúť užívateľovi predstavu o obsahu na stránke a tiež o tom, ako súvisí s ich vyhľadávacím dotazom. Relevantným a presvedčivým meta popisom, v ktorom obsiahnete zopár dôležitých informácii, môžete presvedčiť užívateľov ku návšteve vašej stránky.  Zvýšite si tak CTR a do budúcnosti i konverzie a výnosy.

 

Ako na správny meta description?

Netvorte príliš všeobecný meta popis, stavte skôr na relevantné odpovede, vecnosť, informácie. Plynule rozvite pomocou meta description to, čo ste načrtli v meta title. Určite bude tiež prospešné, ak tie najdôležitejšie myšlienky dostanete do prvých 120 znakov popisu. S kľúčovými slovami by to malo byť podobne, no nesnažte sa tento krátky text nimi zahltiť. Postačí jedno až dve.

Ide o kratší text, ktorý môže mať len približne 2 až 3 vety. Celkovo by ste nemali presiahnuť 155 až 158 znakov, inak vám Google zvyšok textu nahradí troma bodkami. Ale keďže tu ide opäť skôr o pixely ako o znaky, snažte sa mať rezervu. Ideálne, ak bude mať váš meta description plus-mínus 150 znakov. Rovnako ako pri meta title, uľahčite si prácu skontrolovaním cez SEO nástroj

 

Máte viac otázok z oblasti SEO? Nech už potrebujete vyriešiť akýkoľvek problém, skúste využiť našu konzultáciu zdarma. Spoločne si naň posvietime a správne vás nasmerujeme k efektívnym riešeniam.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *