10 otázok, ktoré chcete vedieť o SEO

seoanalyzy 16. mája 2022 0 Komentáre

SEO slúži k zvyšovaniu návštevnosti webu z vyhľadávačov. Z neplatených výsledkov vyhľadávania. Pokiaľ chcete byť s vašimi produktami či službami pre zákazníkov viditeľní, nemali by ste ho zanedbať. Keď sa mu aspoň niekoľko mesiacov povenujete, úrodu potom môžete žať dlhodobo. 

1. Čo je to SEO?

SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače zahŕňa postupy, metódy a stratégie, pomocou ktorých sa viete dostať na vyššie pozície v Google či v iných vyhľadávačoch.

 

2. Ako funguje SEO?

Súbor aktivít SEO (interný a externý linkbuilding, zapracovanie kľúčových slov, články…) vám v priebehu niekoľkých mesiacov prinesie posun vášho webu na popredné priečky. Zvolíte si niekoľko kľúčových slov, ktoré sú pre vás prioritné a relevantné z hľadiska vyhľadávanosti v súvislosti s tým, čo ponúkate, a následne sa okolo nich točia zmienené aktivity.

 

3. Ako zlepšiť SEO?

Ešte predtým, ako sa budete obzerať po možnostiach inzercie, publikovania článkov a linkbuildingu, začnite doma 🙂 Teda na vašej stránke. Máte ju SEO optimalizovanú na správne kľúčové slová? A čo jednotlivé podstránky, sú poprepájané interným linkbuildingom? Tvoríte si blog alebo je u vás na bode mrazu? Rozhýbte najprv interné faktory, spravte si analýzu SEO a potom možno zistíte, že máte čo poupratovať pod vlastnou strechou.

 

4. Ako si predstaviť SEO analýzu? 

SEO analýza pozostáva zo SEO auditu, vďaka ktorému zistíte, v akom stave je aktuálne váš web. Posudzuje sa technická i obsahová časť. Ďalej z analýzy kľúčových slov, ktorá vám prezradí, kde a aký je váš potenciál.

 

5. On-page SEO a Off-page SEO: aký je medzi nimi rozdiel?

On-page SEO zahŕňa všetky SEO aktivity priamo na vašom webe. Napríklad zapracovanie kľúčových slov, doplnenie H1, H2, meta description, vzájomné prelinkovanie podstránok… Pri Off-page hovoríme o externých SEO aktivitách. Napríklad publikovanie článkov na relevantných portáloch, či budovanie odkazového portfólia.

 

6. Linkbuilding: čo to je?

Ide o získavanie spätných odkazov na vlastnú webovú stránku. Dôležitá je tu relevancia, kvalitný obsah a takisto hodnoty domény a stránky (DA, PA), hodnoty súvisiace s dôveryhodnosťou – Citation Flow a Trust Flow. 

 

7. Na čo slúžia spätné odkazy?

Najdôležitejším poznatkom pre vás je, že podporujú link juice. Teda ak získate odkaz na kvalitnom portáli, zvýšite silu, dôveryhodnosť a autoritu i vašej stránky. Po lopate, prenesiete si túto SEO šťavu od iných ku sebe. Čím viac takýchto linkov zaradíte do vášho odkazového portfólia, tým je väčšia šanca sa posunúť na popredné pozície vo vyhľadávačoch.

 

8. Čo sú SEO články?

Patria k nástrojom off-page SEO. Pomáhajú budovať linkbuilding a posúvať váš web na vybrané kľúčové slová vyššie v hľadáčiku Google. Výhodou SEO článkov je, že píšu viac-menej priamo o vašom produkte, službách či oblasti, ktorej sa venujete. Potenciálny zákazník tak pri googlení súvisiaceho narazí na váš článok a vy máte istotu, že ním prilákate niekoho skutočne relevantného.

 

9. Ako dlho trvá SEO optimalizácia web stránok?

Nejde o jednorazovú aktivitu. SEO audit síce viete mať hotový približne do 1 mesiaca, ale úvodným nastavením title, H1, vyplnením meta description či zapracovaním kľúčových slov sa to nekončí. Ide skôr o dlhodobý proces. Sledovanie vývoja pozícii vo vyhľadávači, neustála práca s vybranými kľúčovými slovami, obsahom, rôzne analýzy na mesačnej báze… Prvé výsledky v podobe nárastu organickej návštevnosti či konverzií môžete vidieť približne po 6 mesiacoch až 1 roku. 

 

10. Čo potrebujem, ak chcem začať so SEO? 

Nazaobídete sa bez SEO auditu, rovnako tak analýzy kľúčových slov. Odporúča sa tiež pripraviť si analýzu konkurencie. Zíde sa tiež definícia vašich konkrétnych cieľov. Potrebný je obsahový plán na jednotlivé mesiace. A to by na začiatok mohlo stačiť 🙂

Potrebujete pomôcť na poli SEO? Nechcete začínať sami a radi by ste si nechali radšej najprv poradiť? Využite naše konzultácie zdarma a potom sa rozhodnete.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.