Ste prevádzkovateľ eshopu? Zistite, prečo by ste sa mali zaujímať o SEO

seoanalyzy 2. marca 2021 0 Komentáre

Počet eshopov na Slovensku rok čo rok stúpa, s čím samozrejme súvisí aj rast konkurencie. Máte aj vy svoj internetový obchod? Ak áno tak ste už určite niekde zaregistrovali slovíčko SEO. Čo to je a prečo by ste sa oň mali zaujímať sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

Čo je to SEO?

Na začiatok je potrebné si v skratke povedať čo to vlastne je. SEO je optimalizácia pre vyhľadávače čo znamená vykonávať určité kroky za účelom zvyšovania návštevnosti webu z vyhľadávačov. Jednoducho povedané správne a kvalitne urobené SEO na vašom webe vám bude prinášať návštevníkov zadarmo. 

Vyhľadávač je online nástroj, ktorého úlohou je nájsť informácie, ktoré používateľ hľadá. Na Slovensku je najpoužívanejší vyhľadávač Google. Pri zadaní akejkoľvek frázy do Googlu vám zobrazí 10 takzvaných organických výsledkov, ktoré sa však nachádzajú pod platenými výsledkami. Ideálne je ak sa váš web nachádza na mnohých kľúčových slovách na prvom mieste alebo aspoň na prvých troch miestach. Tie tvoria približne 50 až 60 % kliknutí.

A práve to či sa stránky a podstránky vášho webu nachádzajú na prvých miestach závisí od SEO optimalizácie.

Z akého dôvodu by ste sa mali o SEO zaujímať

Ak vlastníte eshop prípadne iný typ webovej stránky logicky chcete, aby ju ľudia navštevovali. V podstate máte dve základné možnosti ako sa môžu návštevníci na váš web dostať. Jednou je platená návštevnosť čo môže byť napríklad PPC reklama, Facebook reklama či iné platené zviditeľnenie. Druhou možnosťou je návštevnosť zdarma čo zahŕňa práve SEO alebo povedomie o vaše značke.

Kvalitná optimalizácia webu vám môže zabezpečiť vysokú návštevnosť čím sa vaše predaje produktov alebo služieb zvýšia. Avšak záleží aj to na aké kľúčové slová sa vo vyhľadávaní nachádzate, pretože sa delia na informačné a predajné. Ak na váš web budú chodiť ľudia z informačných kľúčových slov, tak je veľká pravdepodobnosť, že u vás nenakúpia pretože ich zámer bol len získať informácie. Naopak vy pre zvýšenie predajov potrebujete, aby vás vaši návštevníci našli v Googli na prvých miestach na predajné kľúčové slová. 

Pre príklad: fráza kvalitné kuchynské nože (priemerná mesačná hľadanosť 90) vs ako nabrúsiť nôž (priemerná mesačná hľadanosť 140). Ak niekto predáva nože, tak sa mu oplatí optimalizovať skôr pre slovo kvalitné kuchynské nože, pretože zámer človeka, ktorý toto zadá do Googlu je predajný. Fráza ako nabrúsiť nôž vyhľadáva človek, ktorý už nôž má a chce len zistiť ako ho má nabrúsiť.

Ak sa teda vrátime k úvodnej otázke späť, tak hlavným dôvodom optimalizácie SEO pre eshop či iný web je zvyšovanie návštevnosti, ktorá má potenciál nakúpiť. To má za následok zvyšovanie predaja, ale aj celkové povedomie o vašej značke.