Kde nájsť správne kľúčové slová? Pomôžte si týmito nástrojmi

seoanalyzy 12. augusta 2022 0 Komentáre

Prečo je dôležitá komplexná analýza kľúčových slov, ich následný výber na zapracovanie a prelinkovanie už isto viete. No máte jasno aj v tom, o aké nástroje sa opierať a kde hľadať inšpiráciu v prípade, ak vám len samotný Google Ads nepríde dostatočný? Poradíme vám, ako si to spestriť.

 

 

Kľúčové slová – na čo vám poslúžia?

Na otázku, čo sú to kľúčové slová existuje pomerne jednoduchá odpoveď i pre laikov:  jedno slovo alebo fráza, slúžiace ako sumár vybranej témy. V online marketingu vystihuje obsah webu, popisuje produkt, charakterizuje značku. Kľúčovým slovom sa tiež označuje akákoľvek fráza, zadávaná do vyhľadávača.

A aká je ich hlavná úloha? Umožňujú priradiť váš web, reklamu, obrázok k vyhľadávaným výrazom v Google.

 

Podľa čoho vyberať kľúčové slová?

  • zvažujte relevanciu,
  • rozmýšľajte ako váš potenciálny zákazník,
  • sledujte objem vyhľadávania (globálny i miestny) a konkurenčnosť (pozor na príliš všeobecné slová, s takýmito máte na poli SEO malú šancu),
  • zapojte aj longtaily (sú menej konkurenčné a špecifickejšie, vyššia šanca pre vás),
  • vyberte si približne 3 až 6 kľúčových slov, na ktoré budete linkovať a optimalizovať web prioritne, zvyšné zvoľte ako vedľajšie, prípadne zapracujte na špecifickejšie podstránky.

 

Kde nájsť inšpiráciu na kľúčové slová?

Žiada si vaša analýza kľúčových slov ešte doplniť? Nestavajte všetko len na Google Ads, pre lepšiu pestrosť využite aj nasledujúce nástroje a vymoženosti vyhľadávačov:

Google keyword suggestions – inšpirujte sa výrazmi, ktoré sa dopĺňajú automaticky, keď začnete písať slovo do vyhľadávacieho okna, ale aj tými, ktoré nájdete úplne naspodu po zadaní celého vyhľadávacieho výrazu.

Tooly na vyhľadávanie kľúčových slov – použite niektorý z online SEO nástrojov ako napríklad Google Keywords Planner, Keywords Sheeter, Marketing Miner…

Synonymický slovník – ako inak môžu byť slová ešte vyhľadávané? Pomôžte si týmto online slovníkom a prídete na alternatívy, ktoré by vám možno len tak nezišli na um. (napríklad drevená podlaha môže byť vyhľadávaná aj pod pojmom parkety a podobne).

Rozšírenie vyhľadávača – napríklad v Google Chrome nájdete rozšírenie Semalt SEO, zamerané na kľúčové slová, resp. radenie vášho webu na ne. Stačí niekoľko kliknutí a dozviete sa, ktoré výrazy sú kľúčové pre vás, či vašich konkurentov.

Ďalšie tipy – pomôcť vám môžu aj interné vyhľadávače veľkých online obchodov, ako sú napríklad Amazon alebo Heureka, takisto encyklopedická Wikipedia, ktorá vaše hľadanie takisto vie rozvinúť a ponúknuť viacero kategórií.

 

Potrebujete poradiť pri viacerých záležitostiach týkajúcich sa SEO? Radi by ste si nechali spraviť špičkovú analýzu? Zišlo by sa vám vedieť, ako ste na tom s webom? Obráťte sa na našich SEO špecialistov, ktorí vás ochotne nasmerujú na správnu cestu online biznisom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *