Kvalitný linkbuilding krok za krokom
Alebo ako na spätné odkazy, aby vás posunuli v hodnoteniach Google
Ako si vybudovať odkazové portfólio tak, aby vám pomohlo v očiach Google vyrásť? Čo je to linkbuilding viete. No viete aj, z akých krokov by mal pozostávať ten naozaj kvalitný? Poradíme vám, čím sa riadiť a priblížime i niekoľko linkbuildingových techník.
Úloha spätných odkazov
Spätné odkazy patria medzi tri hlavné faktory, určujúce pozíciu webu vo vyhľadávači Google. Okrem nich sem ešte zaraďujeme obsah a RankBrain (komponent algoritmu Googlu, používajúci strojové učenie na určenie najrelevantnejších výsledkov na otázky spojené s vyhľadávaním). Hlavnou úlohou spätných odkazov je odovzdať tzv. „link juice”. Ide o hodnotu, ktorá sa z jednej stránky „preleje” na druhú. A to sa deje práve cez spätné odkazy. Vyhľadávač ich vníma a na základe nich môže vašu stránku povyšovať z hľadiska hodnoty. To vám tiež pomôže získať lepšie pozície.
Základné pravidlá pri linkbuildingu
- Čím je celková hodnota stránky vyššia, tým viac „link juice“ môže posunúť ďalej.
- Čím sú spätné odkazy rozmanitejšie, tým prirodzenejšie vyzerá váš linkový profil z pohľadu vyhľadávača (blogy, partnerské weby, PR články, sociálne siete, fóra…).
- Odkazujte nielen na vašu homepage, ale i na vaše podstránky, vytvorte si tzv. „deeplinks“ (hĺbkové odkazy).
- Web, na ktorom sa daný odkaz nachádza, by mal mať podobnú tematiku ako web, na ktorý odkaz smeruje. Zachovajte relevanciu z hľadiska zamerania a rovnako i obsahu.
- Pri anchor textoch používajte rôzne tvary a pády vybraných kľúčových slov. Dajte si pozor, aby neboli „preoptimalizované“.
- V prirodzenom linkovom profile by mali byť zahrnuté okrem „DoFollow“ (posúva cieľovému webu „link juice“) i „Nofollow“ spätné odkazy (neposúva „link juice“ ďalej). Prečo? Hoci z nich na vašu stránku „nepritečie žiadna šťava”, zato prinesú návštevnosť z iných webov.
- Vyhnite sa odkazom z pochybných webov (napríklad katalógy s nízkou kvalitou, cudzojazyčné irelevantné weby), odkazom z linkových fariem a z automatizovaných programov, automaticky generovaným odkazom.
- Váš linkový profil by nemal obsahovať veľa odkazov z malého množstva domén. Pridanie tej novej do odkazového portfólia je oveľa hodnotnejším riešením než pridať opäť len ďalší odkaz z rovnakej.
- Odkazy by mali pribúdať postupne. Ich počet narastať s časom. Aby linkové portfólio vyzeralo prirodzene.
Konkrétne kroky pre kvalitný linkbuilding
Keďže spätné odkazy naďalej zostávajú primárnym faktorom v algoritme vyhľadávača Google, oplatí sa ich budovať na pravidelnej báze. No namiesto „old-schoolových” hromadných registrácii do nekvalitných katalógov alebo umiestňovania odkazov do bezhodnotných článkov na weboch s takmer nulovou hodnotou míňajte svoj čas, úsilie i financie radšej na nasledovné aktivity a stratégie. Pretože práve tie sú dnes odpoveďou na otázku, čo je linkbuilding:
- Získavajte odkazy z autoritatívnych webov i slabších webov v pomere napríklad 1:2 (jeden link v článku významného portálu, dva linky z menej populárnych blogov alebo z diskusných fór).
- Presadzujte umiestnenie spätného odkazu do jadra textu, alebo ešte lepšie do jeho úvodu (s výnimkou perexu).
- Môžete sa riadiť viacerými linkbuildingovými stratégiami: linkbaitom (tvorte taký kvalitný obsah, aby ľudia na vás sami od seba odkazovali a zdieľali váš obsah), promovaním obsahu (na sociálnych sieťach, v e-mailoch…), guest postingom (tvorba obsahu pre iné web stránky), PR články (uverejnené za vopred dohodnutú sumu), oprava pokazených / úprava zastaralých odkazov (kontaktujte médiá, kde už nejaké tie linky máte a možno získate i nejaké tie nové), spätné odkazy od marketingových partnerov (v zmysle niečo za niečo), sprostredkovaný linkbuilding (rôznymi aktivitami sa snažíte posilňovať zdroj vašich odkazov), vedľajšie mikrostránky a weby (pravidelne sa o ne starajte a umiestňujte sem odkazy na váš hlavný web). Poslúžiť na poli linkbuildingu vám tiež môžu i kreatívne kampane a zdieľanie multimediálneho obsahu.
No a na záver ešte zdôrazníme, že každá aktivita, ktorou sa snažíte získať odkazy na váš web, nesmie byť jednorazová. Mala by sa dať v určitej miere opakovať, aby bola dostatočne efektívna.
Potrebujete poradiť v tejto oblasti? Alebo máte otázky v niečom inom, čo sa týka SEO? Obráťte sa na našich odborníkov. Využite najprv našu konzultáciu zdarma a potom uvidíte, ako sa rozhodnete 🙂