5 tipov, ako premeniť zaujímavé články a blogy na SEO friendly
Napísať kvalitné zaujímavé články je jedna vec a vytvoriť niečo také, aby to malo aj čísla a dosah na SEO je vec druhá. Ako ich zosúladiť? Blogovanie a content marketing by mali ísť ruka v ruke. Nasledujúcich 5 tipov vás privedie bližšie k prvým priečkam v Google.
1. Na titulku všetko stojí i padá
Mal by byť pútavý, klikateľný a zároveň odrážať dopyty užívateľov v Google. Na ich uspokojenie slúžia najmä longtaily. Neváhajte ich zapracovať do titulku. Na druhej strane sa snažte odlíšiť od konkurencie a byť niečím iní, originálni. Aj o tom je content marketing.
Okrem toho je potrebné si ustrážiť i správnu dĺžku titulku. Nemal by presiahnuť 70 znakov.
3. Majte zapracované kľúčové slová
Nielen s prelinkami priamo v texte. Zbehnutý copywriter v oblasti SEO myslí aj na to, aby boli v hlavnom nadpise, podnadpisoch, meta description, perexe, URL.
No a samozrejme, pred samotnou tvorbou SEO blogu vo WordPresse alebo na inej platforme si zbehnite ku danej téme analýzu kľúčových slov, aby ste zistili, či sa vám na ne oplatí cieliť. Ideálne je sa zamerať na tie s menšou konkurenciou a vybrať aj nejaké longtaily.
4. Myslite na členenie textu
Vďaka nemu bude nielen lepšie čitateľný. Má to čo do činenia aj so SEO. Len veľmi málo užívateľov vám zostane pri jednom zhluku textu, nech už sú titulok, téma a článok samotný akokoľvek zaujímavé. A vy potom musíte znášať následky…
Odseky, podnadpisy, dôležité pasáže zvýraznené boldom nesmú chýbať. Znížite takto percento náhlych odchodov zo stránky (bounce rate) a udržíte si lepšiu autoritu v očiach Google.
5. Píšte radšej trochu dlhšie články
Konkrétne v rozsahu 1500 až 2000 slov. V content marketingu to má svoje opodstatnenie. Aké? Pomerne jednoduché. Pokiaľ užívatelia strávia viac času na vašich stránkach, získate lepšie hodnotenie. Pretože čas strávený na stránkach je jednou z dôležitých metrík v oblasti SEO. Dajte si však pozor na to, aby ste nepísali nasilu a o ničom. Vaším hlavným cieľom je prinášať čo najviac relevantných informácií.
6. Zapojte interné prelinkovania a spätné odkazy
Odkazujte v blogoch na iné vaše texty, podstránky, konkrétne produkty či služby. Zvýšite tak autoritu daného článku i stránky.
Odkazujte aj na ďalšie dôveryhodné weby, ktoré sa venujú danej problematike. Google to ocení.
Pokúste sa tiež získať externé spätné odkazy z iných webov. Najideálnejšie je, ak tak to dosiahnete prirodzenou cestou (budete tvoriť obsah na vyhľadávané, no zatiaľ málo naplnené témy, prípadne o známych ľuďoch). No odkazy viete získať aj na základe spoluprác a iných dohôd.
Začali ste tvoriť interný blog a potrebujete pomoc so SEO? Obráťte sa na našich SEO špecialistov. Využite možnosť našej konzultácie zdarma a spoločne nájdeme ideálnu stratégiu pre váš online biznis.